Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

> " Előzetes kutakodás(ok) " ... ( Szt.Mór Kollégium + Maurinum ) >>>

2008.01.26. 05:00 @X

(szombat) :   .... ( Javaslom, majd tekerj inkább lejjebb és ott lesz szó a mai képekről !)

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

... ( Ha blogomból nem érződik (?)- (meg)említeném, hogy az elmúlt napokban elég sok szót váltottunk a pécsi Havihegyről (     )   és valahol olvastam, hogy onnan fotókat készíteni "elcsépelt téma" (?) - annak ellenére most dafke egy kb. onnan (környékéről) készített látképpel "indítok". Megjegyzem : a helyszín könnyen megközelíthető (autóbusszal is = 33-as ) ill. a pécsieknek mindig is közkedvelt területük volt. [ Reéh Gyuri név alatt olvashatsz erről sokat ( ha nem ismernéd a történeteket ) - Goggle. ]  - Kimaradt :  az első képen jól kivehető a "toronyház" - [ -amiről napjainkban megint sok szó esik,- a történetét nem részletezném ,- ill. mennyire elfelejtődött, hogy (valaha) Erzsébet-ház" (?) nak nevezték el. - ] Na, de mi ebben a kutakodás ??? 

( Tényközlés és nem "tudásom fitogtatása" ) - mivel egyik igen közeli ismerősöm Pécsett végezte egyetemi tanulmányait, ill. a Szt.Mór Kollégiumban lakott,-[ 1940'-.es évek eleje.. ] -  így aztán "figyelmem" eléggé korán ráirányult a helyszínre és az ottani eseményekre. ( Van is birtokomban [ garázsban ] pár (retro) Mórcsalán (?) c. kollégiumi újság -  (erről írtam régebben - vagy Goggleba beírva megtalálható) -  Szóval,- ... olvastam  Rajczy Péter : Vargha Damján és a Maurinum c. tanulmányát (?) [ Pécsi Szemle/ 1999.ősz / 66-67 old. - ( ezt a neten nem tudjátok elolvasni (?) ] - és a sok "kattintgatás" közben találtam ezt is :  >>   http://ujember.katolikus.hu/Archivum/2002.03.31/1404.html      -  (nem tudom mit "titkolódzom" itt... (?) - jó Édesapám volt (sz.: 1921-1990 ) a Kollégium lakója a 40'-es években - ) - és pár nekem adott (retro iratból) tudtam,  mi is az a Maurinum. A Mórcsalánból tudom, melyik lehetett (volt) a szobájuk - és egyéb "mókáikról" (?) sem írnék most -stb. - valljam be, az épületben (60 év alatt) egyszer sem jártam. [ - mindenféle szavakat /kifejezéseket a Googleba írogatva (bizony) nem sok mindent találtam,-  (?) a  "Csanád Vezér" (újság volt ) - "Élet" (folyóirat volt ?) - így aztán (gondoltam) - ha leírom mindezt, tán' marad valami "emlékük". (?) - ...  Olvasva egy 1939.06.25-én írt verset ( cím : Bucsuének 1939.ben. ) - az alábbi fiúk lehettek az osztálytársak ( Makón ? )  =  Almási Sándor (Satyó) -  Attányi Károly (Charles) - Balogh Pista (István?) (Suka pajtás ?) - Bisztray Balku Dénes (Csóka) - Kaszás István (?) (Kercü ) -  Kincses Gyusz' (?) (Sicc)   [- ..." Ha Batka Cica lesz a feleséged,az lesz a legjobb vicc" ] - (...) - Kiss Gyula (Dzsula)  -  Réthi Imre (Szilva) - Török Lajos (Pajtás) - Teremy János (Johann) - ill. a versszerzője Úz György  [ Tubu ](!) - ( 73. sz. vers ) - ( soha nem hallottam ezt a "becenevét" sem. (?) - ill. a 29.sz. vers : Bucsu osztálytársamtól  ( Ronay László = meghalt.) - ( Megjegyzés : mindent szöveghűen írtam, nem má' így járjak : http://fsp.nolblog.hu/?post_id=33458   vagy   http://www.nepszava.hu/PrintArticle.asp?ArticleID=1003228  -  talán ennyit most a tegnapi (péntek) "kutakodásaimról". [ Pár éve (?) - még úgy hallottam, hogy tartanak "érettségi találkozót" (?) - bár igen kevesen maradtak mára és minden bizonnyal idős emberek lehetnek ma már. (?) ] -  Végezetül : ..... (találtam még ezt az oldalt)   http://www.katolikus.hu/k_sajto/katsajto.html    (igen terjedelmes)  benne a(z) 1257. ssz.  =  Mór-Hu-Mor  (Pécs, 1929.dec. - 1932.dec. Világszerte rettegett sajtóorgánum. Megj. rendszertelenül  Kiadó: a pécsi egyetemi Szent Mór Koll.tagjai - Ny:soksz.-  Főlap: Maurinum  (1934-39)  Utóbb: Móric (1934-36)  Móricka (1936-39)  [ Viczian 2978:192. (605.) T.E  - ismétlés : én pedig határozottan állítom : (volt) Mórcsalán ! - mert annak 1942.február 01-i számában "publikálta családunk költője" (...) a Kenyér c. versét. (Megjelent az Élet c. folyóiratban is - 1942.február 15-én ) -  a verset 2007.10.hónap valahányadikán a blogomban közöltem ( sajnos a komment részben) - de Googleba beírva "Mórcsalán" - olvasható lesz.   VÉGE !  [ "szerencsés" nevet adtak újságjuknak, mert első helyre került az az irományom... - a többi beírásomat pedig nem találtam. (?) ]

...... (mert) annyi időt vesztettem a "kutakodással", hogy az elmondhatatlan! Szinte semmi másra nem maradt időm. Elképzelhető, hogy (ma) (?) még egy újabb "fejezetet" (oldalt) kell(ene) írnom ?-  ( ez elé ! - vagy fölé - vagy tudom is én...)  

************************ ( AVE ! - nektek és JSZ !-t ) ********************

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr25308066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2008.01.26. 05:50:53

... bár egoizmusomat (?) [ Alfa hím... ] felvállalom, megjegyzem elég sok idő elment szobrok adatainak a gyűjtögetésével. (is)
Nem feledni : szoborlap.hu/ ? (vagy ilyesmi) benne Baranya megye -
*************************************************

Charles lánya 2009.11.06. 16:43:04

Nagyon örülök, hogy édesapám nevét olvashattam, így egy kicsit többet tudtam meg róla. Ő 1964 december 13.-án halt meg, 46 éves korában.
süti beállítások módosítása