Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

TRIPTICHON ! (?) ...

2008.01.19. 05:00 @X

(szombat) :  - szokás szerint ? - nincs köze a mai címnek és a képnek a mondókámhoz ?

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

V

[1.] >>>.. ( vagy ellenkezőleg !) - [ Aki "kapásból tudja", annak jó! - mellesleg a tripticon = hármasoltár ] - arról annyit, hogy pl. Fehér Bélának van egy könyve, aminek épp' ez a címe. (olvasható is pár kritika róla a Googleban - stb. ) Szót sem arról, hogy pár régebben írt könyve "tanaanyag" valamilyen egyetemen ? Elképzelhető, hogy " meg lettünk rontva" az iskolában ? - azokkal a "kötelező olvasmányokkal" ?-és azóta félünk kijelenteni egy szórakoztató / olvasmányos könyvről, hogy esztétikailag értékes ? - [ esztétika = a művészet és a művészeti alkotás. Az esztétikus =  (jelentheti) szép, művészi, ízléses- stb. ] - nem bonyolítom. [ Mindezt "általánosságban" gondolom és nem konkrétan Fehér Béla munkásságára ! ]  -     ( Bár az álmoknak sem tulajdonítok nagy jelentőséget, de az éjjel kb. azt álmodtam, hogy : triptichon ! (hagyján, de amikor felébredtem a "kínlódásomra" = nem ez a szó jutott eszembe,hanem az, hogy hármasoltár. Viszont, nem jutott eszembe a triptichon. Na, OK ! - van ez így.... kíváncsi lennék, mit mondanának erről az álomról az "álomfejtők".) -  [ ... Oltár :  Előtte térdelni : jegyez titkos reményeket,amelyek teljesülnek. Házasembernek oltár előtt lenni : a hét főbűn (?) egyike. Oltár mögött lenni : változás a házasságban.  ( bakker.... nem semmi !...) -és mindez háromszor ?- ) ( A hét főbűn :  (ha nem ismernéd) ... http://www.katolikus.hu/igaz.html     -  ( nem tudom rákattansz-e ?... (röviden) :  kevélység / fösvényság / bujaság/ irigység / torkosság / harag / jóra való restség  -  ( bár én ABC sorrendben szoktam erre gondolni...aztán  jöhet a "bűnözés"...)  -

[ 2. ] >>> ...Könyvekről /olvasásról /egyebekről tán' a későbbiekben írok.... mert jelentősebbnek (?) érzem azt, hogy "mit találtam!" - ( természetesen a nol.hu (újságcikk) segítségével.) >>>  (diafilmekről van benne szó! ) - http://nol.hu/kultura/cikk/478065/  - ( kb. 60 éves a magyar diafilmgyártás) - a cikkben pedig ezt :  http://www.diafilmmuzeum.hu  a főoldal ?-  és benne (ajánlom) a  http://www.diafilmmuzeum.hu/vetitoterem.html  - itt látható  [ Magyar táj és városfilm az ötvenes évek második feléből (20 db.) - köztük  60. MECSEK  (1956.) - 43 (kép)kocka - stb. ] - majd ki-ki döntse el, hogy mennyi abban a filmben az "esztétika" és mennyi a "propaganda". (?) - viszont láthatók olyan képek, amiket (lehet,hogy van) aki nosztalgiával nézegethet. [ Több mint 6-7 éve - beszélgettem én erről is, ("baráti társaságban" ) - sajnos 5 éve sem jutottam el addig, hogy előbányásszam a diafilmjeinket tartalmazó dobozt...(garázsból) - mert ömlesztve  tartom gyermekeink mesefilmjeit a kb. 60'as évek közepén (?) készült "propaganda filmekkel" !együtt.  ( melyeket "megmentettem az enyészettől" ! - anno - stb. ) - ( Jut eszembe : (...) V.I. Lenin (Uljanov) et. "bölcs mondása" (kb.) ... " számunkra a művészetek közül legfontosabb a film! " -  ( ezt sem boncolgatnám itt és most jobban,- igaz, nem a diafilmre "értette" - bizonyára.) -  [ akit érdekelne : http://nol.hu/cikk/478085/  - ( egy héten /Bp.-en / 116 219 mozilátogató - stb.  -kis képre kattints és nagyobbodik.) ] - 

[ 3. ] >>>  ( hasonlóan az álmok jelentéséhez - a  "közvélemény-kutatásoknak" sem tulajdonítok túlzott jelentőséget, de csak-csak elolvastam ezt.) - ...  ( szerintem SOHA meg nem találta volna ezt senki (?) az ÚDN online kiadásában...)   >>>   http://www.petofinepe.hu/index.php?apps=cikk_kozponti&cikk=115292   ( benne az olvasáskutató (?) vélekedésével.)  - így aztán írhatom : nekem is vannak fenntartásaim.  ( - a magyar népesség közel 60%-a nem vesz könyvet a kezébe, - és, hogy a film/mozilátogatás és a zenehallgatás vezetne ?-   (igaz, városi lakosságot bemutató mintán... ! - stb.) - 

.... ( tán' el is készültem a mai "kis triptichonnal" (3) (?) ....  ráadásként (?) talán ezt itt :  http://nol.hu/cikk/478237/  (B.F./64 év ) - ill. a héten (?) épp' a Friderikusz most-ban néztem a beszélgetést Lékó Péterrel,-  ( amit, aki akar,- kikereshet - (video) -  .... (Szegedről jut eszembe = Lékó ) - hallom/olvasom Picasso kiállítás lesz -  és tán' ne bonyolítsam mára tovább ! [ G.Orwell alaposan "lefárasztott",- Ł.Mrozek enyhítette,- és a cseh író nevét meg elfelejtettem,- na, ez is épp' 3 ! ) -

*************************** ... hát, jókat !  + JSZ !-t *****************

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr31292136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2008.01.19. 05:56:43

Szombat = nol.hu/hetvege/ benne...

nol.hu/cikk/478148/ ( bár terjedelmes /Csányi V.)
nol.hu/cikk/478157 / nol.hu/cikk/478155/ és egyebek....
*************************************************

SZB38 2008.01.19. 09:00:05

Szegény béka…. De azért annyira nem szép, hogy folyton erre gondolj….vagy csak véletlenül került ma is ide ?
Érdekes, hogy – bár nekünk emlékezetem szerint nem is volt diavetítőnk – én sose szerettem a diafilmeket. Tény, hogy a „rendes” moziért se vagyok oda. Ezerszer szívesebben olvasok – akkor nincs megkötve a fantáziám. Nem szeretem, ha bizonyos eseményeket más szemüvegén keresztül kell néznem.
Ettől függetlenül az ajánlott mecseki diasort nagy élvezettel és bizony sajgó nosztalgiával néztem…Hogy Te miket nem találsz :-o
Kicsit zavaró a blogban a pesti nézőszám, először azt hitem 116 – 219 látogató volt, de a táblázatból végül kiderült: 116 ezer…Persze fogalmam nincs, ez most akkor sok, vagy
kevés ?
Végül a zenehallgatás témához: szerintem a háttér-rádiózás nem egyenlő a zenehallgatással. Meg nem tudnám mondani, hogy ez egész nap bekapcsolt rádióban pl. tegnap milyen zenéket hallgattam. Azt viszont pontosan tudom, hogy az utolsó hangverseny élményem mi volt. Szerintem az a klasszikus és igazi zenehallgatás. Ha így tették volna fel a kérdést, egészen biztos más eredmények jöttek volna ki.
Ja,
a Csányi cikk- természetesen és már megszokottan – jó
az Antarktiszos téma – sajnos – már közismert
a szappanjegyes viszont szenzációs !!!!Mindenkinek, de főleg a fiatalabbaknak el kéne olvasni…
Itt és erről jut eszembe, ha „a hagyomány fontos szerepe életünkben” általános témakörben lenne valami anyagod, azt örömmel olvasnám.
Bocs, hogy ilyen hosszú voltam ma, de hát sok volt a mondanivalóm…

@m 2008.01.19. 09:15:34

No,ha Téged Mrozek /azt hiszem kell a neve fölé valami írásjel?/Orwell után pihentet?"Játszottam"
Mrozek darabot.Olyan "abszurdot".Tulajdonképpen jó volt.Pál Istvánt lehetne említeni.Egyetemi Színpad.Öngyilok.Veszprém.Nem beszélnek róla,pedig,csuda egy figura volt!IGEN!JÖN!JÖN!PICASSO!!!

@X 2008.01.19. 12:27:57

...Melyikőtökkel kezdjem ? (könnyebbikkel) - SŁAWOMIR MROZEK - az L= Ł és a Z betű fölé illene egy pont! Amit olvastam (most) tőle : BALTAZÁR (Önéletrajz) - (említi is benne sikeres színdarabjait,de ennek sem néznék most utána,-tán' máskor.)-Orwell könyvben a főszereplő (író) végig kínlódik, szemben Mrozekkel, akinek soha nem volt gondja publikálni. (Ezért volt kellemesebb az utóbbit olvasni. ) Orwell könyv : Fikusz és Antikrisztus (cím)
***********************************************

@X 2008.01.19. 12:34:00

(Gondolom, nem mondjam, pl. Google : 1 millió540 ezer ...találat van a HAGYOMÁNY-ra. (OK! - sejtem te mire gondolhattál..) - mivel ugyebár van : társadalomnak/népnek/országnak/intézménynek....stb. hagyománya. ( Persze, -és lehet a hagyomány HALADÓ vagy HALADÁS ELLENES... - és itt van a kutya elásva...(hogy az elmúlt 60 évben ?- mi mindenre akartak "rászoktatni", ha a hagyomány szóbakerült.) - (v.ö. babona /szokásjog / és ilyesmik) - hát.... majd próbálok valamit kiokoskodni....

SZB38 2008.01.19. 17:44:58

Na igen, tán nem pontos a meghatározás. De valami olyasmire gondoltam, hogy pl. a családon belüli hagyományoknak mekkora szerepe van az új nemzedék életében ? És ahol nincs, vagy elhanyagolják a hagyományokat, az hová vezet ? Milyen lehet/lesz egy élet, ha idősebb korban nincs mire visszagondolni úgy, hogy "ez nálunk mindig is szokás volt"....Hetek óta rágódom ezen, lehet persze okosabb lenne ejteni a témát, mert sehová se vezet...

@m 2008.01.20. 00:57:16

Nem akarok a családi életbe bele kotnyeleskedni,sipirc,mindenki menjen ALUDNI!!!!

@X 2008.01.20. 05:36:07

(Bár ez csak egy "hirtelen szösszenet" - gondolom (...) a családi hagyományok esetében is jelentős /fontos (?) : "haladó" vagy "haladás ellenes" ?-( ki,hogyan érzi...) - Ill. családon belül is sokféle lehet a "hagyomány irányultsága". (?) Pl. "elődök/ősök" tisztelete,- családi/egyéni ünnepnapok megtartása / - étkezési szokások és nem sorolom. ( olvasom valahol : "hagyomány nélkül nincs kultúra" (?) vagy valami ilyesmi,- bár én pl. ezt is vitatom. - azt is, (írod) lehet olyan,hogy "nincs hagyomány" /vagy elhanyagolják. ( Példám "sántít" ! - de pl. miért kell(ene) nekem minden karácsonykor pl. halat ennem? - és újévkor lencsét ?- stb. ) - szóval [ azzal a hülye rigmussal fejezve be - kis időre ]
" Fradi volt, Fradi lesz / Míg a Földön ember lesz ! "...- bizonyára így lesz ez a "hagyományokkal" is. ] ...
P.s. És akkor nem "szóltam" az "öröklődésről" - ( - lehet, hogy sok mindent NEM is a szüleinktől "örököltünk" = "előrébbről" ! -)
Mellesleg épp' olvasom : Szergej Ivanov : Az emlékezet labirintusa... (1977) Saját könyv, kölcsönözhetem.
( Vélem : minden út vezet valahova... ( mert pl. a "zsákutca" is az...)
***********************************************

@X 2008.01.20. 05:47:20

.... @m- nek ! ( Aki "éjjel legény".... az legyen nappal is !...) - ( Ezt is elfelejtettem ! Kotnyeles = a kotyog (?) + nyelv (?) szavakból...
Bocs' ha kótyomfitty (?) voltam... OK ! ( mi lehet a fitty ? ) ... és így tovább!....
(fitty : lehet : nagy hűhóval,de hiábavalóan ... stb.)- hűhó = túlzó,fölösleges hangoskodás....
AU REVOIR... (...)
**************************************************

@m 2008.01.20. 16:41:26

Visszakaptam az életem!Mármint kotnyeleskedhetek!
@x-nek,tolattam - gondolatban -vigyázzon mindenki!
Nincs zsákutca!
Nem tudok vezetni!
Különben is du .van.Legalábbis felénk!
süti beállítások módosítása