Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

A nagy évfordulók ! ( egyéb "jelességek" ) ...

2008.01.22. 04:30 @X

(kedd) :  ( A kép készültének ideje látható a fotó jobb sarkában - január 02. (szerda)

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

.... ( emlékeztetőül : kb. 30 cm. hó volt azokban a napokban - Pécs környékén ) -  Évfordulóhoz csak annyi köze van, hogy 5 éve lakunk itt ( 2003.03.31.) - és ez volt az első alkalom (tél) - hogy hóeltakarítás volt az utcában ! Pár dologra felhívám a figyelmet : pl. a letakarított járdaszakaszra (a házunk előtt) - pl. arra a k***a nagy tolólapátos gépre,- (ami visszafelé jövet majd' feltépte a járdánkat + megrepesztés ? ) - akkor még nem tudtam jönnek majd nehezebb gépek is.... ( arról majd holnap! ) - Ki ne feledjem : van egy közelebbi portré is a Hónő-ről!  ( Jobban látható, hogy s.répából van orra /szája - a szeme : datolya. Látható, nem karácsonyfadísz van a "hajában" !- stb.) - Na, de mi az a "nagy évforduló" ?- meg "jelesség" ?-  hát ez ! >>>

>>>  ( anno írogattam én "Jó Édesapám" (1922.) hátrahagyott "aknájáról".... Ő 1983.06. hónapban (25 éve lesz ) - befejezett egy - mások által megkezdett - Családfát ! (125 old.) - ( a maga idejében = nem volt PC...) igen precíz és pontos munkának nevezhető,- de mi "leszármazottak", csak hébe-hóba tartottuk "naprakész állapotban".  ( "Áldassék keze" egyik rokonunknak... ki megkezdte a PC-be való "beírását ! - stb.) - Nos, én meg, - hogyan-hogyan sem ?-  ma ide kattintottam :  http://www.kulturinfo.hu/moreinfo.gcw?prgid=50322    ( Félegyházi László festőművész! - szintén rokon ! - valamivel közelebbi, mint PIPÓ Sára vagy IRINYI János...JÁNOSSY Lajos fizikus+atomtudós ... és más (hírességekről) [> pl. jómagam... ] - most szót sem ! -  eléggé "szégyenkezve" (?) látom, tavaly lett volna 100 éves a művész ! - (hagyján,- mert személyesen nem ismertem.(?) - hacsak ő nem látott engem kisgyerek koromban ?) - (Akit bővebben érdekelne munkássága, festményei - írja a Goggle keresőbe a nevét - és elég sok festményét megtalálhatja. ) - Talán a pontosabb életrajzát is ?-  (mert Családfánk szerint 1931-ben Szinyei / 1952-ben Munkácsy / 1967-ben Művészeti díjat nyert - Művei (többek között) a Magyar Nemzeti Galériában / Ausztriában /USA-ban és magángyűjteményekben van. - ettől a témától "belelkesülve" - vettem észre, hogy egy másik rokonom ( őt már jobban ismertem) - 2008.02.16-án lenne 100 éves ! - (Leánykori nevén : Gogolák Erzsébet(1908. ) - bocsánat mindenkitől ! - de nem volt túlzottan kedvem ennél mélyebben tanulmányozni elődeim életét ! - ( Halk megjegyzésem : jobb az ilyesmit böngészni, mint az iWiW-et,- bár van benne (valamennyi) hasonlóság. ) - [ - arról pedig nem tudok hírt adni, hogy hol és hogyan akadtam rá (apai) nagyapámra - a neten ! - aki egy időben ACSV (Arad-Csanádi Vasútvonal) főfelügyelője  volt ( vagy ilyesmi) ] - .... OK ! (elég is!)

........... Ma (Vince nap !) - és mintha a "Kultúra napja" is ma lenne ?- ( bár ezeket már napok óta "ünneplik" ... ) - és majd ne feledkezzünk el a (tegnap) 5. alkalommal átadott TÜKE-díjról sem...  >>  http://bama.hu/index.php?apps=cikk&cikk=116193   ( Gratulálok ! - bár....kíváncsi lennék, a "pécsi polgárok" közül mennyien ismerhetik őket ? ( = sokan!) - na, de vajon hány szavazatot kaphattak ? - ( Jelöltem ismét nem nyert...) - 

.... Rossz idő közeleg ? (...) [ - tudom, "dolgoznak" valamilyen új "gázterven" (?) a MEH-ben...) - ill. tegnap (hétfő) reggeli/hajnali melegrekord : Miskolc / +9 C° - (jó webkameráik vannak a városban...) - és vajon "őt" megnéztétek ?  >>> http://www.vadaspark.borsodweb.hu     A sok  (kutya) állatbarátnak ajánlott témám : >> http://www.rtlklub.hu/videotar/?vkatid=7&adasid=3973&videoid=080124909   (Kb. 4 perc - az elején "hülyeségekkel" - de azután "érdekesebb"-en alakul...) -  

A mai nap "mondása" :  " Elmentem a háziorvoshoz, mert neki is élnie kell valamiből.... majd elmentem a gyógyszertárba, a patikusnak is .... majd a gyógyszert eldobtam ( szelektíven!!!), mert nekem is élnem kell..."  ( plagizálva más blogból.)  [ vasárnap este = nem is tudtam (=elfelejtettem) "eredendően" Uri Geller is magyar... ] >>  http://tv2.hu/2008-01-21/Uri_Geller_lazban_eg_a_vilag/    (ha nem láttad volna...)  

********* Az erő legyen veletek !  ( + olvasnivaló = könyv...)***************  

**************************** JSZ !-t *******************************

   

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr14305221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2008.01.22. 07:33:44

... egyre erősebb a szél ! ( és +7C°) - végső elhatározás ! "Emberek" közé kell mennem ! ( Bank/posta/önkormányzat -és tudom is még még mi nem ...) - Az erő legyen velem ! (+ pénz ...) -
Au revoir... ( " Látjuk egymást, amikor látjuk! ") Adományokat kérjük a ravatalozó bejáratnál elhelyezett edénybe (?) dobni ! ( NEM 1 /2 Ft-ost ! ) -
**************************************************

@X 2008.01.22. 07:35:35

"Érdekesebb" (?) szavaim : cinterem / bakacsin /bakator /bakarsz.... aki ezeket ismeri, annak jó....
**************************************************

@X 2008.01.22. 16:50:24

A "Kultúra napja" tiszteletére megnéztem (délben) a "Záróra" c. műsor ismétlését. (Beszélgetés Rockenbauer Zolival ) - akit érdekelne, remélem már jól tudja (?) hogy tudja megnézi .(utólag) Persze, vagy 50 perc... www.mtv2.hu és abban keresgélni, Záróra
Más : próbáltam (azután) vagy 3 havi (!) bulvár újságot átnézni.... de jót aludtam. (...)

@X 2008.01.22. 16:56:17

(Francba!) Akkor itt van...
www.hirado.hu/videotar/?id=16506 (hanggal...)

SZB38 2008.01.22. 17:40:51

De szeretnék 100 éves koromban úgy kinézni, mint Ilona asszony.....Áh, nem 70 éves koromban szeretnék úgy kinézni...
Nem találok egy olyan listát, ahol az eddigi díjazottak fel lennének mind sorolva. Persze lehet, hogy csak türelmetlen vagyok...

@X 2008.01.23. 10:48:21

(Kezdteben nem értettem... ki az Ilona asszony ?- na,de kedd este úgy hallottam a tv-ben, hogy szül. 1908-ban (?) és akkor 80 éves lehet. Beszélt a pécsi tv-ben is - esetleg majd megkeresem.) Tán' majd küldök egy listát is - ( bár sokan már meghaltak az elmúlt 5 évben,- vagy posztumusz is kapott valaki. (?)
**********************************************
süti beállítások módosítása