Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

SOKKAL ROSSZABBRA SZÁMÍTOTTAM.....

2007.03.16. 04:59 @X

2007.március 16. (péntek) : ( - értse, ki-ki ahogy akarja -) -(...) én azt jelezném ezzel , hogy pl. sokkal több e-mailre és egyéb baromságok érkezésére célozgatok most. Egész nap (15-e) a PC be sem volt kapcsolva. Bele-belenéztem tv. műsorokba ( - csak amennyit az "illem" és a "testem" megkivánt = alvás a tv. előtt) -így aztán pár "sajnálatos eseményről" (?) lemaradtam. (tojás és kődobálás és ilyesmik) - Részermről : no comment! [.... ha egy tv.híradóban az a legfontosabb (?) -hogy live adásban nézhessük pár hülye ember  utcai bohóckodását  - ( CNN szerint 1.000 skinheads ?) - miközben pl. a Kossuth és Széchenyi-díj átadásáról meg kb. 2 percet ha mutattak (?) - akkor ott valami "baj lehet" a tv.-vel ?- na,és nem vitték túlzásba a Lánchídon történt ( eléggé jónak érződő ?) - program bemutatást sem. ( Olvasom egy nekem küldött anyagban : (13 jótanácsban) - " Ami történik, annak mindig oka van!" - hogy nem írok többet , .... annak is !  

( A mai fotókról : örömmel hallom ,hogy pl. Miskolcon jól sikerült (?) az ünneplés /megemlékezés,- állítólag a "pártok" (?) képesek voltak egymást elviselni ( kis időre ?)-és közösen koszorúzni. Mielőtt elbíznánk magunkat : hallottam/láttam - azért a miskolci piac "lebontásának kezdete" kissé "zűrösen" kezdődött.... és hát, ott a fotó: (igaz,2005-ös) - az ipari létesítmények állapota/helyzete ott is hasonló , mint a szénbányászatban. (nálunk) További javaslat : www.miskolcunderground.on.hu <<< katt' ide és akár nézhető is. ) - 

[28.] X A MECSEKI SZÉNBÁNYÁSZAT TÖRTÉNETE  X  (-témakörhöz-) - kissé "lenyugodtam"  ,mert láttam a Pécsi Hírek-ben a(z) "Évezeredek öröksége" 2007. vetélkedő (toto) (4.) újabb kérdéseit. Téma : (....hálás ! ) - "Bányászat"  - hogy kik a gránerek ?- ( a múltkor alaposan kitárgyaltuk...és remélem a klopacska-t is tudják...) - viszont fogalmam nincs , hol található dr.Vadász Elemér emléktáblája ( a Rákóczi úton? ) - stb. Zavar (bosszant) hogy a megfejtéseket nem közlik ,- így aki "lusta", nem hinném , hogy "utánanéz" a helyes válaszoknak. ( - vagy ne legyen - megint - igazam !) - A 11.kérdésre  az adott három válasz - lehetőséget pedig (én) nem is értem. Igaz, a kérdést sem! - ( Mi az , hogy "újabb hagyományok szerint" ?- na.... lényegtelen / meg nem érdekel.) -  Amióta "eszemet tudom" (?) (...) a Bányász Nap szeptember hó első vasárnapján volt ! - bár a rendszerváltást (?) követően voltak próbálkozások ,- december 04-re (Borbála napra) is valamilyen rendezvényeket "celebrálni". - Na, de a lényeg : a lényeg! (-magam sem értem , miért nem "nosztalgiázom" egy kicsit .(?) - "duzzogás" helyett. [értsd : ez lenne -e 2007-ben a legfontosabb 13+1 "kérdés" a "bányászat múltjáról" ?- a fiataloknak. ] - ( -meg az "öregeknek" is ? ) - ám legyenek ezek!  X = ez itt a "lefelé fordított " - jelünk....

"Érdekességek" (?) és/vagy "jeles " napok :   ( "illett volna" (?) tegnap - márc.15-nél megjegyzenem : (volt) a Sajtó Napja is. ( Gratulálok! - ahhoz is , hogy egyes helyeken azt sem tudták sz*rkeverés nélkül lebonyolítani... ) - Ki ne feledjem : pl. létezik egy "nefelejcs eseménytár" is (?) - a Google-ben találtam -  ( azzal "t*költem" , - utólag meg értelmetlen az egész -)  Mellesleg ma (terveztem volna) a 10 legszebb magyar szóról írni ! (- de ez valahogy elmarad!) - ez igen "hálás téma"! ( = jól össze lehet veszni ezen is...) - (?) - amíg erről nem írok , javaslom : Goggleban -"tiz legszebb szo" - beírni -és ott aztán még a hajolaj (!) is olvasható.  ( Én majd - tán' Lengyel József "naplójából" idéznék ,- valahogy őt sem szokás napjainkban "emlegetni"... stb.) - 

Megjegyz. : persze, hogy AM 06. - és indulnék a "kis plázámba" ! - ( Ércbányász utca ) - jaj, jaj! - ( 2 eladó közül , a "normálisabb" felmondott ?- és "elhagy bennünket"! -) Kár. (stb.) -

***************** ( délelőtt pedig Pécsváradra megyek....(visznek...) ******* X 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9147127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lutonic · http://uzmark.blogspot.com 2007.03.16. 23:27:22

láng
gyöngy
anya
ősz
szűz
kard
csók
vér
szív
sír

banyászbéka 2007.03.17. 03:57:43

[1.]Sokak szerint valóban ez a tíz legszebb magyar szavunk. De feltűnő és "ellenkezésre késztető" - (Lengyel József szerint)- egyben sincs "e" hang. (Vajon miért nem szerette, miért kerülte a magyar nyelv "e" hangját ? - Mert talán "mekegésnek" érezte ?- a "kecskemekegésű" nyelv a faunok hangja, a félember,félkecske zenéje - a kecske a legtitokzatosabb félördög-félisten állat, nagyon is hasonlít az emberhez.) -Példák további szép szavakra ( "e"-vel) : Élet , élés , éles , ember , testvér , vér , féltestvér, nővér , lélek , fej , fejedelem , felleg , fény , menny, - zene és szerelem. Hát .... ennyit - ehhez. ( Kár, hogy elfelejtettem (?) - melyik a leggyakrabban előforduló magánhangzó a magyar nyelvben.) - [Lengyel József 1896-1975.] -

banyászbéka 2007.03.17. 04:15:56

[2.].....persze, hogy az "e" !- (ezt azért illett volna tudom a Goggle nélkül is...) - Na, de talán kell(ene) valamit válaszolnom egy másik hozzászólónak is ,ha már "ekkora munkát belefektetett" este 10-kor ! (22.00)blogom "színvonalának emelésébe ".... :-)

banyászbéka 2007.03.17. 04:51:36

[3.]Válasz -féle (?) "tarzerind" "barátomnak" : " ..... Forgatod a Szent Írást ? Én is. Könyörgesz Istennek, hogy világosító Szent lelket adjon ? Én is. Kívánod lelked üdvösségét ? Én is. Te magyarázod a Szent Írást ? Én is. Honnan tudjam, melyikünk magyarázza jobban,igazabban?" ..... - írja Pázmány egy protestáns prédikátor ellenében.

Honnan tudjam,melyikünk magyarázza jobban,igazabban ?......
2007.03.17.
[Lengyel László : Fortinbras királysága - Helikon kiadó/ 2000.] [Pázmány Péter 1570-1637.]

Keloid · http://freecom.blog.hu 2007.03.17. 06:57:16

tarzerind, Kurszán Kündü, látom megint felöklendezted a mocskot magadból, inkább tartsd vissza!
süti beállítások módosítása