Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

Nem az, aminek látszik ? ...

2008.01.16. 04:44 @X

(szerda) :  [ a mai címet és a fotót hosszas tépelődés után terveltem ki... ] tekerj lefelé !

 

.....  ( "Nemes egyszerűséggel, rövidebben is közölhettem volna : pl. Minden sz*r ! Vagy :  még a sz*r is le van sz**va! -és ilyesmik. Persze, minden nézőpont kérdése ! - mert nem biztos, hogy a képet látva, mindenkinek az a gondolata, hogy ez itt szarvas vagy őz ürüléke (?) -[-vagy nagyított nyúldrazsé ? ] - ) Csak-csak olvasgatok újságokat / bele-belenézek tv.híradókba/ más műsorokba - bár tegnap (kedd) 19.00.órakor "zárórát" tartottam és (OFF) inkább olvastam. Régebbi olvasmányaimból tudom, hogy nem egy "újkeletű" dolog ez a "névtelenkedés",- egymás be és feljelentése és ilyesmik.  Állítólag a II.világháború idején (vagy azt követően) - hatalmas mennyiségű ilyen (magyar) irat került elő és akkor azokról a III./III.-as iratokról ne is essék szó.  Haladni kell a korral ! - ez most kibővült azzal, hogy az internetre is fel lehet tenni bármilyen anyagot úgy, hogy a "bejelentője" inkognitóban marad. [ rangrejtve,álnév alatt, stb. ] - [ - most nem írnék arról sem, hogy még a blogok hozzászólásai is ilyenek [ = neved és címed nem jelenik meg,- (hacsak nem akarod, vagy ügyetlen vagy... )] - ill. még "noszogatva" is vagyunk (?) - hogy mi mindent névtelenül is bejelenthetünk ! ( - mert azt is "kivizsgálják" -) - Így aztán (valahogy) nem értem én ezt a "műfelháborodást" (?) - ami kialakult e téma körül :  http://bama.hu/index.php?apps=cikk&cikk=114832     (+ a kapcsolódó cikkek) -  tehát : ha (névtelenül) bejelentem, hogy "irritál" (?) vagy tudomásomra jutott, hogy X.Y. "elsinkófálta" (?) - [- de jó szó... ] az EU-s támogatás egy részét = az "jó"!  Bejelentem, hogy "gyanúsan gazdagodik a szomszédom /haragosom..." - az is "jó" ! - akkor most meg mi ez a nagy felháborodás ?- [ - kimaradt : ellenkező irányból behajtott egy utcába a polgármester... Bp. ]   -   (vagy "struccpolitika" ) - megjegyzem, épp' láttam a struccok életéről egy filmet, amiben határozottan cáfolták : a strucc nem dugja fejét a homokba ! ( honnan "vettük ezt" ?- nem tudom.) - OK ! - azaz : kimaradt : a SZABÁLY-ok !  Láttam egy előadását Csányi Vilmosnak - ( etológus... = állatok szokásainak vizsgálója, de lehet a társadalom/nép szokásait is szociológiailag elemezni... ] - elmondta : felesége soha nem lépi át a záróvonalat,- ő igen! - (ha "égen - földön" nincs közelében olyan közlekedési szituáció ) - szóval : vannak szabályok ! - és vannak azok betartásának és/vagy áthágásának az esetei. Befejezésként : (ismét elhangzott) és megerősítést nyert, hogy legjobban megoldják a "stresszhelyzetet" a bonobók !  (majmok) - ...    

.... állatoknál maradva ....  (...) - az elmúlt napokban ( más blogokban) "elkalandoztunk " a  hegyek / hegymászás és ehhez hasonló témák területére ! (E.Hillary / Yosemite-Park / Tibet és ilyesmik.) Megjegyeztem akkor : a jakot  (állat) nem lehet "lehozni" és állatkertben "mutogatni", mert nem bírná a szíve... ehhez kapcsolódna ez a cikk :  http://www.nol.hu/cikk/477659/       - ( mit is mondjak ?- elég sokára " tárták ezt a napvilágra"! - mint ahogy sok minden nincs az "orrunkra kötve". Pl. a túlélőket (!) is vizsgálják... vagy az űrkutatás során szerzett tapasztalatokat sem közlik részletesen.... és sok egyéb ilyesmi van. Bár amikor már "lerágott csont", akkor mondják :  felhasználható(k) a "hétköznapi életben " is....  ill. mit kellett vajon annyit titkolni( "mindkét fél" !) - mennyit vizsgálgatták,-  hogy' ég-e a gyertya a súlytalanság körülményei között ? ... Na ?- )  -  

.... aki tudja már - annak jó ? - tegnapi döntésem : ( 2/3-os ! - + kis tartózkodás mellett ) =  a "fiatal orosz írók" után megkezdem a "fiatal cseh írók" műveinek tanulmányozását ! ( Kissé bonyolult ügy lesz.... mert legtöbbjük "régebbi" művei hiányoznak a könyvtárból-) -  (bár lett volna rá vagy 18 év....beszerezni, ha annyira "világhírűek"...) - így aztán "csak" -  Patrik OUREDNIK / Petr SABACH /Irena OBERMANNOVÁ könyveit "ragadtam magamhoz."  (Obermannovát már ismertem) - ( bár kb. az ötvenes évek elején végén születtek (?) - akkor inkább "középnemzedék" (?) -és nem fiatal írók. Szerintem.) - [ Tudnék még írni (cseh) neveket, de időigényes lenne jegyzékemből - visszamenőleg kikeresni. ] - Kis kitérő : sajnos, valahogy így vagyok a "lengyelekkel" is ! - (valamivel szerencsésebb, hogy több  A STASIUK (1960.)- könyv is van :  Hogyan lettem író ?  / Fehér holló... stb. ] -  ill. meglepett (nem tudtam) - SŁavomir MROZEK -nek (78 éves!)  -  (2002.-ben) agyvérzése volt - amiatt afáziás lett ! ( = beszédkészség elvesztése, egyes agyi struktúrák károsodása) - de terápiaként (!) javasolták, írjon ! - Így készült (2005.) a BALTAZÁR c. önéletrajzi kötete. (345 old. /2700 Ft ) -  ( Meglepődhetsz (?) ha beírod a Googleba : "Lengyel írók" - bár a Wikipedia igen hiányos...és ne má' én kezdjem el kibővíteni !...)  -  Jut eszembe : leróttam a 2008-as évre a díjat!  (nyugdíjasnak 500 Ft/év -  a tavalyi 400/év helyett - OK ! ) - ill. ( tudom ! - a 40 fill. gyufa ára (is) 10 Ft lett - de csak -csak elképesztő, hogy mibe került volna nekem megvenni ennyi könyvet ? - (Durva becslés : legalább évi 200 - 250 ezer Ft ! 10 év alatt kb. 2 millió ! - bár de jól mutatna a polcon!!! - ( a sok "dizájnos" borító.... mondjuk 1,5 m piros könyv vagy zöld könyv ...és stb. )  (Ha-ha-ha ...) [ megjegyzem : látva ( www.lakaskultura.hu)  fotókat,- van, ki "dekorációnak" használja a "csicsás" könyvet...  én meg (általában) "eldugom szem elől" -  stb. ] ( - etológia ?...) - Bocs' : (állítólag) más pincéjében nem illik a hordót kopogtatni ! - és úgy nem illik más könyvespolcát (szekrényét!) sem nézegetni ! (vendégségben...) -  Na, ennyit mára.  ( Elég jól kitárgyaltunk más témát is (tegnap) - jut eszembe :  a MARCIPÁN nem a PETER PAN testvére... -) Kimaradt : tegnap technikai problémák ( = p.p. = pillanatnyi pénzzavar ..) nem állt módomban gyógyszaraimat kiváltani. Addig itt van egy-két kép :  http://www.kapu.hu/ajanlo/irak_pharmacy/   - ( bár régi téma ) elolvashatod ezt is : http://www.nol.hu/cikk/477658/     ...  és ne felejtsd a békát sem !   http://www.vadaspark.borsodweb.hu/   ( hallom, a rendőrök autóiba is vettek kamerákat....azon a vidéken...) - 

******************************  J+SZ !-t (nektek...) *******************

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr65296377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2008.01.16. 06:07:56

Patrik Ourednik : A huszonnégyes év (Progymnasma 1965-89 )- már hozzászoktam (...) a neten olvasható könyvismertetés = 0 (szerintem) (Megjelent 2002-ben, csak most lett lefordítva) -
Lásd még a 22 nyelven megjelent /nagy sikert : Europeana. Megfelelő pillanat vagy az Ad acta...
(könyvei...)
**********************************************

@m 2008.01.16. 10:39:47

Huh!Ezt elolvasni sem semmi!Hát hova,vagy hova?/Illés szám volt/ A rohanás.Mindent egynapra?!

SZB38 2008.01.16. 18:29:00

A nol.477658 - eléggé deprimáló, habár semmi újat nem tartalmaz. Amíg olyasmik megtörténhetnek, ami az én szomszéd-nénimmel, nevezetesen, hogy a már megkezdett csokit elkéri tőle az ápoló - addig én semmin sem csodálkozom.

SZB38 2008.01.16. 18:32:58

A kép eredeti helyén nem akartam ezt a sztorit elmondani, de most megírom: anno egy szocbrigád kirándulásra elvittük Szederkénybe egyik kolléganőnk 4-5 éves kisfiát. Mikor kezdett unatkozni én vállaltam, hogy elviszem kicsit sétálni. A réten találtunk egy, a képen láthatóhoz hasonló kupacot. A gyerek csillogó szemmel felüvöltött: Nézd, mazsola ! Felszedhetem ?

@m 2008.01.17. 00:17:55

Bizony voltak ilyenek!De az ember azt hiszi ez nem történhet meg újra!!!!
Lehet ismét "barátkozni" a gondolattal.
süti beállítások módosítása