Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

" PÁRATLAN HÉT!" ( az év 13.hete )

2007.03.26. 06:00 @X

2007.március 26. (hétfő) :  - az óraátállítás ugyebár megtörtént -  valahogy még szokatlan. (- elég sok mindent "összeolvastam" erről is ,- milyen hatásai vannak az emberi szervezetre,-bár legtöbbször csak a "gazdasági hasznáról" beszélnek ,- és elég sokakat jó pár napig megvisel.-) - Ha lenne valamilyen "hangulatjelzőm" , valahol "erősen" a " 0 " közelében lenne a mutatója / kijelzője. Na, magánügy. Majd a későbbiekben tán' "rásegítek".... Hogy a 13.hét kezdődik , az csak azoknak legyen fontos (pécsiek) - akik a BIOKOM "zöldjáratát" akarnák igénybevenni ! - ( - esetemben ez szerdai nap lesz ! - ) - részletes tudivalókat meg jó párszor már (próbálták) tudatosítani a lakossággal. Na, (francba!) a Kovácstelep név eredetét sem kutattam fel ,- igaz, közben más érdekességekre bukkantam : miért/ miről kaphatta nevét Vasas (!) - mi volt régebben Lámpásvölgy neve ,- vagy a Széchenyi térre (anno) 4 irányból 4 kanális vize ömlött , emiatt (anno) Négycsatorna utcának is nevezték. ( Piacokat is tartottak ott - stb.) Majd megtaláltam pl. a pkrt.hu weboldalt is ,- abban főleg a "Bemutatkozás" és a "Képgaléria" okozhat ( válthat ki) pécsiekből "nosztalgikus érzéseket". ( régi buszok /villamosok fotói - és a történetek ) - Ennyit a hajnali nosztalgiázásról.

Más : Egyre gyakrabban és többször érzem , felesleges a neten (is) megtalálható információkat megírnom.(?) - mert ha érdekelne valakit is ,- megteheti "önként és dalolva" - ezt meg csak azért írtam : mert csak-csak M.Bulgakov : Mester és Margarita c. regényből készült filmet néztem tegnap este  - ( abban hangzott el a két lator neve !) - ( -általában azt is kevesen tudják-) - na, de számtalan "találat" van ehhez a neten. Azt viszont "örömmel vettem" , hogy azt nem említik sehol ,(?) hogy pl. Tamási Áron : Zeng a magosság c. könyvében (válogatás -) szintén említve van a 2 lator neve. ( mellesleg /ugyebár : DISMAS és GESTAS ) stb. Ha-ha-ha ( kis mosoly...) - valahogy belekeveredtem egy "Dismas" - nevet használó személy blogjába is - kénytelen voltam (?) "hozzászólni", hogy vigyek egy kis "színt" a "baromkodásaik" közé! Bocs' - mert ugyebár "demokrácia" van (?) - miért ne írjon mindenki arról és azt , amit csak akar. Elolvasásra sincs senki kötelezve. Bár jut eszembe : ( írtam volna ?) :  " Bánjatok úgy az emberekkel , mint a szeméttel, s valóban szemét lesz belőlük." - írta Andre Malraux : Ellenemlékiratok c. könyvében. ( - lehet ,(?) hogy a legtöbb "közszolgálati" tv.-nél (.... vagy mindegyiknél ?) - szintén olvasták ezt a könyvet ?- (...) - Na, OK ! Mára a " világ megváltását" befejezném. ( - graffiti/streetart szöveg :  " Állítsátok meg a Földet! Ki akarok szállni....") -  ennyit sikerült mára "felböfögnöm" - remélem @d olvassa a mai adagot is ? ....

[  ]  X A MECSEKI SZÉNBÁNYÁSZAT TÖRTÉNETE X  ......  ( - sajnos a Pécsi Szénelőkészítő ill. szénmosó  építésének / átadásának pontos időpontját nem találtam. ( Talán nem is baj - ill. érzésem szerint szinte "folyamatosan" építgették / alakítgatták - stb. és a visszaemlékezések inkább az "erőmű"-vel foglalkoznak és mintegy "mellékesen" írnak a "szénelőkészítőről". ) - viszont ennek kapcsán érdekes történeteket olvastam a "salakhegyről" (salakdombról) - [- szerintem elég sokan vannak olyanok ,akik már sem nem látták (érezték...) ill. nem is nagyon tudhatnak róla ?- ] - igaz, pl. én is teljesen elfelejtettem már (?)- hogy.....  (idézet) " ... a salakdomb belseje már jó ideje égett (?)... ( öngyulladás következtében) - és 1962.szeptember 12-én váratlanul kitört ,mint egy vulkán! " - Újmecsekaljáról nézve olyannak tűnt, mint egy atomrobbanás. (?) ....valóságos pompeji állapot volt. " stb. ( az égő pernye 5-8 m vastagon betemetett sok mindent, romba döntötte az üzemet. [panelüzem]  4 halott és 31 égési sérült.stb.) - ..... most,hogy írom ezt , - ennek is már 45 éve ?- ( hol lehettem akkor ?- bizonyára iskolában (ZKGT.) - .... ( ilyen rövid lenne az "emlékezet ?...) - A "tanulmány" írója / címe : Rozvány György : A pécsi panel története. I.  ( Pécsi Szemle / - (2000. tél ) - (4.szám) - ( a halottak neve is olvasható, és hát még sok egyéb más is ) - remélem a sok "panellakó" tudja - a salakdomb felhasználásának történetét. ( - részben eltüzelve (erőmű) - részben panel anyagához keverve - + Tüskésrét és zagytavak története ) - 

 (Más : majd "pár szót megérdemelnének" az Aknamélyítősök is ! -  róluk is "esik szó" a P. Szemlében  ) 

"jeles napok" és/vagy "egyéb" érdekességek :  ( a "szokott helyen" ki-ki megtalálhatja a magának tetszőt...) - ( - Csontváry "Magányos cédrusát" vajon a Pécsről vitték az EU ünneplésre - vagy az a kép más múzeumban volt eddig kiállítva ?) - ill. nyitás előtt áll a "világörökség bemutatóközpont" (március végén ) - .... és a  "világhírű Zichy képek " (kiállítás) is bizonyára igen jó lehet. ( PécsTv-ben hallottam/láttam a művészettörténész "nyilatkozatát". stb.) Nem összetévesztendő !  gr.Zichy Gyula megyéspüspök - István akna felszentelése (1925.április) - és Zichy Mihály festő (1827-1906) - nem azonos személyek voltak. ( Bocs' )

***************************** idő van ! (?) 06.00. **************   

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5650984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZB38 2007.03.26. 12:45:50

Magányos cédrus
1907
Magányos cédrus: Olaj, vászon, 194 x 248 cm
Janus Pannonius Múzeum, Pécs /ezt találtam a Goggleban..../
Az 1962-es salakhegy robbanásra - érdekes módon - én se emlékszem, pedig azért már nem óvodás voltam akkor én se...annál inkább a salakhegyre. Fogalmam sincs, mit kereshettem én azon a környéken, de a fojtogató, kénes bűzre a mai napig nagyon is jól emlékszem.

@X 2007.03.26. 15:12:43

[1.] Válasz "SZB38"-nak : Persze, megint "nekiugrottál" a dolognak! A "Magányos cédrus" Magyarországot képviselte Rómában (?)-ünnepi tárlatra a közt.eln.palotába vitték - stb. (50 éves Római Szerződés (EU) stb.) - [ 100 éve festette Csontváry- stb.]- Majd folytatódik a glossza a szombati ÚDN-ben (cím: Például -írta Cs.I. ) hogy elámulnának a külföldiek , ha betérnének a Csontváry múzeum mellékhelyiségébe (WC) Pécsett..... Na, így valahogy.
Ja! - az nem derült ki (végül is) hogy ez a kép (is) Pécsett van-e kiállitva (máskor) vagy sem.
( A képet közölte a szombati nol.hu Hétvége melléklete is ) -
[- valamiért sz**akodik a net ?- "idegesít" és kiszálltam ! - szálláshelyet szeretnék szerezni (!) (alliteráció.... ) - :-)

@X 2007.03.26. 15:15:42

[2.] ..... én már annak is tudnék örülni , ha arra emlékeznék , hogy hol jártam 1-2 hónapja - vagy 1-2 éve.. így aztán honnan tudjam (én) merre jártál te vagy.... 45 éve ! - ( Hát, jó fejtörést!) - :-) :-) ( Csak nehogy "nyugtalan éjszakád" legyen ettől.... ) -
süti beállítások módosítása