Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

A semmi az valami ? [ - ha a nulla is valami - ] ...

2008.01.29. 05:05 @X

(kedd) : 

V

 

V

 

V

 

V

 

V

(tegnap) - hétfő este valami olyasmit hallotam a tv.-ből, hogy ma (kedd) reggel 06 órától ingyenesen letölthető lesz 25 millió (?) zeneszám a netről ?- ( később pontosítandó) Google :  QTRAX  szót vagy azt : " 25 millió ingyenes zeneszám" - írjad be .) - Továbbá : emlékezetem szerint ma reggel 09.34. órakor (?) valamilyen "csillagászati jelenség" lesz ! ( A Hold közelében halad egy kb. 250 m átmérőjű meteor ? ) (pontosítandó) - valamit ( állítólag) a magyar 50 Ft-os kapta a legtöbb szavazatot ? (pontosítani!) http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=206005      - hát.... feladat! feladat! feladat! -  ( nem említve azt, hogy ma reggel 24 db. üzenet várt rám a PC-ben...) - ... szóval =  tegnap említettem, hogy  (akit érdekelne...) nézze meg ezt : http://nol.hu/cikk/478957/      = Válogatott könyvjegyzék. Tartok tőle, nem sokan "tekerik végig"... így aztán az én észrevételeim :  Gyerekkönyvek :  Szabó Magda: Tüdér Lala ( Kiadták Sz.M. Freskó c. könyvét is )   Széppróza :  Jurij ANDRUHOVICS : Moszkoviáda  / Vlagyimir SZOROKIN : Bro útja  ( két "orosz" író újabb könyve !) - Mario Vargas LLOSA : A kecske ünnepe  Jack KEROUAC : Cody látomásai  Egyéb műfajok : MARTON Kati : Kilenc magyar,aki világgá ment és megváltoztatta a világot ( Talán ennyit...) Mert ezt a két cikket is ajánlom :  http://nol.hu/cikk/478960/  (!) Nagyvárosi Emanuelle - (szociográfia) - a Tiszántúli - nak a "folytatása" ( ha olvasta valaki) - és mert nehezen "szabadulok" a Pécsi Lexikon összeállításának gondolatától...  http://nol.hu/cikk/478963  ( - a 0 arab közvetítéssel jutott el- stb. - és de jó (is) lenne egy kicsit feleleveníteni a római számokkal kapcsolatos (régebbi) ismereteimet - ott ugyebár nincs 0. stb.) - [ Na, csak ne adjak én (magamnak) újabb feladatokat ! ] 

.... A Pécs Lexikonnál "maradva" - elképzelni nem tudom az összeállítást ! Hiszen a neten majd minden megtalálható Pécsről ?- ( csak igen kínkeserves megtalálni a sok "találat" között.) Csak egy példa erre : "keresgéltem" adatot a pécsi " repülős emlékműről" - beírtam (Goggle) : Veterán repülők ! - erre miket találok ott (közötte) -ilyeneket :  Vasas bányaüzemről (?) filmhíradó részletek ?-  "Megfékezett bányarém" - (sujtólég) és egyebek. ( Na, ezt itt üzenném : @k-nak! >>  http://gportal.hu/portal/vasasmost/ -  Kimaradt : blogom megkezdése idején terveztem, hogy (apránként) "összeszedem" a pécsi szénbányászatra vonatkozó "emlékeket" - majd rájöttem, elképesztő mennyiség megtalálható azokból a neten ! - ( egy dolog a sajnálatos ! - a Pécsi Szemle várostörténeti folyóirat legtöbb cikke nincs a neten !  ! ) - Kimaradt : épp' tegnap küldtem "bele a világba" (ismerősöknek) a 2 komlói weboldalt - ( hárman (!) külön e-mailben köszönték meg (nem ez a lényeges!) - hanem az, hogy még nekik (komlóiak) is sok "újdonsággal" szolgált.) - Hát... (ismétlés volt) - ennyit a " netezés gyönyöreiről!" .... ( Írtam azt is, hogy "minden sz**t elolvasok, -ami elém kerül... kivétel : a színes prospektusok! ( plázák /sz.marketek ajánlatai) - na, azt méla undorral veszem ki a ládából - ( ill. néha méretem le bolti mérlegen...) -  de pl. tegnap jöttem rá, hogy mennyi (pécsi)online (?) újság is létezik ?-  pl. http://www.baranyanet.hu   http://www.pecs.hu     http://www.pecs2010.hu/    http://www.mecsekportal/hu    http://www.pecsiujsag.hu/   http://gportal.hu/gindex.php?prt=89557   stb. stb.  -  ( felírtam ezeket, de jegyzetem elkeveredett... szerencsémre! ) -    és akkor nem is említettem a  www.bama.hu   -t meg a Pécsi Hét - ill. a Pécsi Hírek  - + Dunántúli Napló - (na, elég !) -  és még ... http://www.pecstv.hu   ( a helyi tv.) -

(Bár nem kívánnék résztvenni benne) - ha nem olvasta volna valaki : (Pécsi Hét - január 25.) kérik a "lakosság" segítségét : egy kiállítás anyagának összeállításához is ! -(2010-re) címe : Pécsi Panoráma  lesz... - a szerkesztőség címén lehet(ne) a tárgyakat (családi fotók (?) -és ilyesmiket leadni ! (stb.) [ Irgalmasok u.24.  vagy levélben: 7601.Pécs, Pf.:303. ] -  [ Valahogy (nekem) oly' messzinek érződik a "visszaszolgáltatás időpontja" - (2010) ]  - na, egy történetem (ehhez)  = -épp' tegnap "toszarintottam ki"  a 2007.02.-ig szavatos májkrém konzerveket.... majd nézem az újabbakat - szav.idő : 2013.08. (!) bakker ! - Nem semmi! ( egyéb -pesszimista- gondolataimmal nem nyugtalanítanék én senkit sem...) - Kimaradt : mert többször olvastam, hogy "soha nem hallott történeteket " és  egyéb visszaemlékezéseket is várnának... természetesen lennének ilyenek ! - ( épp' a Szt.Mór kollégium kapcsán jutott eszembe,- de valahogy nem érzem most "publikusnak".) - ( Csak-csak a "Biblia éve"  is van... és a hívőket sem szeretném (még véletlenül) sem megsérteni. ) -  ( Mellesleg a történet egy szobor letisztítása körül "zajlott.") - ... és így aztán megint eljutottam addig, hogy  www.szoborlap.hu     - valamilyen "ádáz kűzdelem" van kialakulóban Csongrád és Baranya között ? - (megjegyzem : nem baj ) -  és csak így tovább! [ - bár "kissé" sajnálom, hogy városunk Szt.Borbála szobra még mindig nem látható... nem szólva az (ismeretlen) "Bányamentő szobráról" . ] -   ( Na ! - csak valahogy ettől a "témakörtől" tudjak eltávolodni már...)

.......... a mai nap (kedd) -2C°-kal "indul"...  ( tegnapi "külső körletezésem" észrevételei :  "mi minden" kezd kibújni ! ) nárcisz ?- vagy jázmin ?) -és az orgona rügyek duzzadásáról szót sem ! - valamint (más blogban) esett szó a hóvirágról -  és egy  eléggé "rosszkinézetű"... embertől hallottam, "beindult a barka " is..  (?) - ill. olvastam : (állítólag) még ne kezdjük el a füvet ("pázsitot"...) műtrágyázni ! -  ( Kész "kabaré"! - (lenne) ha én összeszámolnám, hogy mennyi sört ihattam volna.... a műtrágya árából...  ( na, az idén az is visszafogottabb lesz ! ( = értsd= a műtrágyázás...) -  Megnézni :  http://www.kertesz.nolblog.hu/    ( bár eléggé elfelejtődött ?- a folytatása...)                  

****************** ... ennyit mára ! (nektek!) - és a JSZ !-t ****************    

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr36310136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZB38 2008.01.29. 08:20:06

A romlott fügéset ugyan nem találtam meg, viszont felfedeztem, kedvenc mesekönyvemet is most „olcsóbban” lehet megkapni. Nevezetesen Mosonyi Alíz Szekrénymesék c. könyvecskéjét. 1990 helyett 1691- Ft-ért. Mondanám, hogy „Ó, oda ne rohanjak !” …52 oldalért…Elővettem az enyémet 1985-ös kiadás, ára 34.- Ft.
Erről rögtön az jutott szembe, hogy a Találmányok nagy könyve is pompás olvasmány lehet/ne, ám kíváncsi vagyok hány szülő áldoz rá 4600.- Ft-ot.
És ha már könyvek áránál tartok, vajon mennyibe fog kerülni a csak 10 ezer pl.számban megjelenő Pécsi lexikon ?
Azt már a „másik énem” mondatja velem, hogy a lexikon adatgyűjtéséhez hasonlóan milyen jó is lenne a városban önkéntes szemétgyűjtési akciót is szervezni, mielőtt nyakig lep mindet a mocsok…Igaz, ezt nem lehetne neten keresztül csinálni….

@X 2008.01.29. 12:58:53

Sajnos egy általam "becsült" volt könyvtárosnak odaadtam a www.lira.hu kiadványt,- de majd kikeresem neked a cikket. (Nem értem "dohogásodat!= mert a 40 filléres (volt) gyufa = kb. 10 Ft. A volt 10.50. Ft-os cigarettám ( 19 szál) 490 Ft ?- a könyv elég olcsó... ( és kisebb ÁFA is van rajta ?) (pontosítani) - A könyvtárak pedig nyilvánosak !!! (ugyebár) - bár lexikont nem biztos,hogy hazavihetsz. (ott olvasni) -
(Olvastam a pécsi lexikon tervezett árát- de elfelejtettem - majd legközelebb) -
Már megint ezzel a szeméttel (hulladékkal) foglalatoskodsz ?- 2.reggel, hogy nincs áram az utcában - menj tök sötétben = nem látszik semmilyen szemét. Majd legközelebb csak este menj ki... :-)
Na, Gutenberger.... (!) - ( a szobor !!!!)

@X 2008.01.29. 13:24:15

OK! Elment a kisbolygó? - mert aludtam. Reggel meg rosszul írtam ! (nem meteor) kisbolygó. Csodálatosan szép napos idő! ( ? C°- nem tudom) Délelőtt lebetonozták(!) a gödröt a házzal szemben! Micsoda "új módim" ?- (nem bitumen ?) -
Fotózásról megint lemaradtam...
Na, derűs napot ! nekem most kezdődik... :-)
*************************************************

@m 2008.01.29. 13:45:31

Kerouac:Úton!!!!!!!!!!!!Magvető.1966.Példányszám:
16.500,ára:28,50 Ft.
Micsoda nagy szám volt a könyv.Elég zilált az enyém a sok kölcsönadástól.Megvettem,rövid időn
belül nem lehetett égen földön sem kapni!Lehet akkor többen olvastak és vettek is könyvet?!

@m 2008.01.29. 13:46:34

Nagyon "dizájnos" a mai brekusz!!!

@X 2008.01.29. 14:44:52

OK! (olvastam) - sajnos az ehhez hasonló könyvek a könyvtárban is alaposan elrongyolódtak.
Újabban "felfedeztem" Bukowskit ? (USA) - Google... A berkusz a 25 millió ingyen letölthető zene miatt került csak be...
Képtelenek vagyunk Csongrádot beérni a szobor-ügyben... :-)
**********************************************

SZB38 2008.01.29. 18:19:44

A "lemaradás" nem az én hibám... :-)
Exit lustálkodik....vagy valami pénzes melón ügyködik.

@X 2008.01.29. 18:25:09

OK! (Bezzeg én majd megdöglöttem! - de igen sikeres délutánom volt !) Holnap beszámoló + fotók is !!!
Szép (nyugodalmas) (...) estét !
Nálam : OFF !
*********************************************
süti beállítások módosítása