2007.március 25. (vasárnap) : ..... a mai "cím" is plagizálás ! - arról írnék ma legelőször , hogy az utóbbi időben kellően "felizgat", ha egyes újságokban elolvasom a "Postabontás" vagy az "Olvasóink írják" c. rovatot , ( - odáig még nem sűllyedtem ,hogy olyan helyekre is írogassak -) -de valahogy értetlenül állok az előtt , hogy ott is ( abban is) - mi mindenről esik szó. Állítólag demokrácia van!? ( O.V. szerint nincs...) - szóval , persze,hogy írjon ki-ki azt amit akar , csak lehetőleg túl nagy hülyeségeket azért ne ! Pl. valaki írja a napokban : mennyire rossz a "kövezet" a Széchenyi téren (!) - és célozgat arra ,hogy miért nincs kijavítva (stb. - mert,hogy majd ott bukdácsol a sok PEK 2010 turista- meg majdnem lábát törte ő is...) - ilyenkor sajnálom , hogy az ilyen "bemérgesedett olvasónak" vajon (egyúttal) miért nem válaszolnak ?- (- remélem sokan tudják, hogy milyen "kőlapokkal" van borítva a Széchenyi tér ? ... és miért nem fogják ( - remélem nem fogják-) azt a burkolatot kicserélni.) - [- Olvassatok sokat! és/vagy "Szeressétek a könyveket!" ] - szóval , csak-csak azzal kezdem a napot , hogy "Postabontást csinálok" = megnézem a "Beérkező leveleimet" - és függetlenül azok tartalmától, ( tudok örülni ) - még akkor is , ha "kis vívódással" is jár , hogy azonnal nem válaszolok. Na, igen. Csak legtöbbször a későbbiekben is elmarad a válasz ?- Már vagy 4 levél megválaszolásával vagyok adós. A "@Jóskák"- és "@dr." feladóktól ismételten elnézést! - és türelmüket kérem. Akik pedig küldtek ezt-azt a nap folyamán kösz' ! - látom , egy 1906-os kiadású (!) térképrészlet még nem került be a blogba. ( türelem) !( - vettem észre ! - ott van !!! -én hülye ! )
Másról : Időm (?) rövidsége miatt az újabb fényképekhez nem írok "kommenteket" - ( - amúgy sem tudom , hogyan kell(ene) a képek alá írnom szöveget. Ha tudnék , tán' a következőket írnám : ( - mellesleg a képek még márc.15-én készültek ! - remélem nem "szentségtörés", hogy munkával /művelődéssel (?) is "ünnepeltünk" -és nem az utcán "hőbörögtünk" - stb.) - Szóval : (1) és (2) kép : " Ábrándozás (volt barátnőm) és "művelődés" (én) az élet megrontója!" - (3.) "....épp' ügyvédemmel dolgoztatok!" (4.) és (5.) .... az a bizonyos - macskák kedvelte - füvesített terület / háttérben nem egy elűzendő "macskával"...(bár....) (6.) .... további külső körletezés... Na, így valahogy. A többit meg ki-ki képzelje hozzá. A fotók címe ( nem én adtam nekik) Hajnalka 8b célzás a helyszínre - ( egy utca Kovácstelepen .... felderítendő : miről lett elnevezve ? ) - időnként Aurórácska utcának nevezem... bár oly' rossz minőségű , hogy időnként jelzős szerkezetet (?) alkalmazok , k***a Hajnalka... és csak várom - várom , mikor lesz megint önkorm.választás.... mert legutóbb akkor szórtak szét valamennyi kátrányos kavicsot az úttest tetejére - na, meg is választottuk a jelöltet.... ) - ( sőt még a jegyzőasszonyt is láttam akkor az utcában... vagy a "szép autót" amivel jött... stb.) -
...... na, de csak semmi duzzogás ! ( mert voltak tegnap- szombat- "jó pillanataim" is - bár a szokásos alvásaim miatt ( szendergés a tv. előtt) több dologról lemaradtam ! Jó pillanatok : hallom , megjelent Moldova Gy. 2 újabb könyve is ?- Egy biztos : Az utolsó töltény 7. hamarosan megjelenik ,- továbbá elvertük a k***a románokat vízilabdában - (v.ö. : ugyebár utáljuk őket + a pirézeket is...) - és kedvenc újságomban (nol.hu) is találtam (én) pár jó cikket! (pl. a Hétvége (mellékletben) Babarczy Eszter cikke ( cím : Egy liberális programról ) - eléggé meglepett (ugyanott) Juhari Zsuzsanna : Tejivás nyolcezer éve c. cikk -(!) - másról meg most szót sem. ( -állítólag Vámos Miklósnak is van új könyve ???) - na, de mindez semmi! - mert a Da Vinci! - az igen! ( nol.hu - szombaton - cikk címe : Az első magyar robotoperáció és .... Világszerte ötszáznál több Da Vinci - ám tartsanak demagógnak (akik csak akarnak) - mert ugye (majd) kb. 3 milliárd HUF-ba fog kerülni az a több népszavazás ?- ( - szót sem a Magyarok Világszöv. = kettős állampolgárságról megint szavazzunk ?-) - és olvasom , a Da Vinci robot ára lenne 1,8 milló $ /kb. 400 millió HUF - és vajon nem lehetne (inkább) 1-2-3 ...n db. ilyen robotot venni ?- (népszavazás helyett) - mert ugye a k***a cseheknek van 3 db,- a digóknak van 16 db. (!) -és bizonyára van a pirézeknek is... csak nekünk nincs - ) - na, erről - ennyit !
....... ( magam is tudom ,hogy hülye vagyok -és más is...) vettem észre a családi fotók alatt , hogy az említett 1906-es térkép is látható a blogban ! - kénytelen vagyok /leszek majd pár szót írni arról is ) - addig nézegesse, aki akarja ! - meg írjatok "hozzászólást"! (kommentet) - akár jó nagy hülyeségeket is ! - ( indulnék kis plázámba....) "új idő szerint" AM 07.00. óra van - és azt hiszem ... vasárnap ) -
[33.] X A MECSEKI SZÉNBÁNYÁSZAT TÖRTÉNETE X ( - ha emlékezetem nem csal , akkor 03.20-án - a [30.] ssz. alatt írtam utoljára ,- akkor is csak a "Villanygyárról" - ott olvasható , hogy Komlóról -Pécsre 1964-ben "települtek be" - részben a " régi erőmű " (?) épületeibe - stb. Így aztán - jelenleg - a történet folytatásával ( Exelán Kft.) leállok. Mert az alábbiak - az 1906-os térkép miatt (is ) fontosabbnak érződnek. Idézet következik, a Pécsi Szemle várostört.folyóirat - 1998.(ősz-tél) számból - 69.oldaltól - író / cím : Huszár Zoltán : Pécs és a Dunagőzhajózási Társaság. ( aki ügyes, tán' a neten is megtalálhatja ,- kár, hogy a sok fotót nem ) -
"..... A DGT alapítást 1829.január 24-re vezethetjük vissza. (- bár ez a körlevél szétküldése Bécsből) - majd.... " ...1852. > a DGT geológia kutatásai és telekvásárlásai - majd 1852- 1923 (!) között az összes Pécs környéki bánya vétel vagy bérlet útján a DGT fennhatósága alá került." ( - hossszadalmas lenne itt felsorolni -) 1854. bérleti szerződés Pécs városával , 1868. a szabolcsi bányák bérlése - és stb.
" A szénszállítás zavartalanságát szolgálta az 1850-es években kiépített Mohács-Pécsi Vasút. Az első szakaszt :- Pécsbányától Üszögig - 1854.december 01.én adták át. A Mohács-Pécs (Üszög) fővonalat, egyelőre csak szénszállítás számára 1857.május 02-án nyitották meg.( hossza : 55.165 m - tarifahossz : 55 km) - Üzleti lehetőséget láttak a teher és személyforgalom beindításában , ezért a teherszállítás 1858.július 10-én - a személyszállítás :1859.április 24-én ( György nap!) - bocs' .... kezdődött meg.
Az Üszög- Szabolcsbánya közötti vasút(vonal) 1873.augusztus 16-ra készült el ( 7,584 m.- tarifahossz : 8 km ) - majd ezt követően a cikk (tanulmány) ( 84.oldalig) hosszasan tárgyalja a DGT szociális intézkedéseit / bányaüzemek létszámadatait - stb. Arról talán majd máskor írok (?) - vagy próbáljátok megtalálni a neten !
[Jó kérés , hogy Traj Feri "bácsi"- nak sikerül -e az idén (?) - valamilyen "nosztalgia vonatozást" szervezni ?- ( írtam én erről valahol ?- ) - és ha igen , akkor az kb. május hónapban lenne ?- ( -és lesz-e "büfékocsi" a vonaton ???- súlyos kérdések...) - de talán ott lenne a helyünk.... ( > a vonaton.... ) ]- ...... most már csak a Pécsi Szénelőkészítő pontos megalakulási dátumát kell(ene) megtalálnom - ( de elfelejtettem , melyik folyóiratban is van ?-) - türelem. ] -
Egyéb "érdekességek" : ( pontosítanom kell majd ?- olvastam valahol , hogy István aknán (?) - szálloda épülne ?- vagy lenne valamelyik épület átalakítva ?- hát..... (úgy legyen !) - METRO újságban (március 22. csütörtök) cikk címe : Négycsillagos tervek - idézet: " ...négycsillagos szálloda lesz az István-aknai toronyban. Az egykor működő akna közelében három védett épület található.Ezekből minőségi turizmus számára szállodát,uszodát és szórakoztató központot létesítenének magánbefektetők pénzéből." ...(- a közelben lévő véderdőben pedig túrisztikai létesítményeket építenének 2009-re.- )
********************** lesz folyt ? **********************