Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

[2.] A "NAGY NAP" hajnalán.... ( - kampánycsend estig !!!-)

2007.03.04. 05:12 @X

2007. március 04. ( vasárnap) ( persze, hogy régebben OLVANOS és/vagy BÖJTMÁS -és régebben tudtam az egyes napok jelentését is - (eredetét) - de ezekre jelenleg nem emlékszem. (vasárnap = vásár nap - ból ?- ) - illetve pl. a péntek : a szláv (?) öt (5) pet (?) szóból. Ha akarnám , bizonyára menne a dolog ,- de hát nem akarom.

Remélem, aki kissé "visszamegy" a blogban , láthatja az új fotókat ! Téma : Pécs-Vasas-aknái 2007. (-bár ez a cím így kissé pontatlan - de már maradjon így .) Bízzunk benne,hogy a mai nap folyamán pedig még újabb képek is lesznek ?- Úgy legyen !

Duzzogás / duzzogás ! Elnézést és bocs', hogy hülyeségeket írtam ? (- de tán' nem én tehetek róla ?- ) megváltoztatták a ME (ismétlés) napját és kezdési időpontját. Szerencsémre (valahogy) a szombati (PM.13.00) ismétlést láttam. Bár vagy 60%-át nem nagyon értettem (?) - azért "ragadt rám" megint valami. Gondolom , akit érdekel az előadás, az a neten megtalálhatja. Írtam volna ?- plazmát sem láttam eddig még. Hagyján ! - de "maximálisan elfelejtettem", hogy négyféle halmazállapot van! Mentségemül (?) -( irtam sokszor ) az Új Magyar Lexikonunk (G-J) - az 1960-as kiadás  10."másolata" kb. a 70'-es évek elején vehettük ?- és abban (is) még csak háromféle halmazállapotról esik szó.... tudom , tudom....Google ! - bár.... ( ott sem derült ki pontosan , hogy a 100 éves háború (hány) mennyi évig tartott. stb. (v.ö.= mit írt a Wikipédia ) 

("demagóg szöveg" (?) : persze,hogy "olvasgatom" a Várostörténet vetélkedő (?) kérdéseit. (Pécsi Hírek-ben - (ingyenes...)- és bár még az "elején tartanak" - hát..... nem tudom , hogy épp' ezek a kérdések a "legfontosabbak" ?- ( - nem "példálózom" - mert akit érdekel -olvassa - ) -  

[17.] X A MECSEKI SZÉNBÁNYÁSZAT TÖRTÉNETE  X 

(.... majd valamit kell kezdenem ezzel az "ötletemmel" is ..... mert egyre jobban érzem , (akit érdekel) - mennyi mindent megtalál a neten ! Lehet, hogy (majd) csak régebbi /kis "storykat" (történeteket) lenne célszerű itt "elmesélnem" ?- türelem... magam sem tudom még.) Meglepett (?) - belenézve pl. a ........ http://www.banyasz.hu/ - ba [ <<klikk' ide ! ]    .....  mi mindent megtudtam , pl. a Bányászhimnusz történetéről .... ( - nem gondoltam volna , hogy valamilyen "színdarabban" hangzott el ( egy része) kb. az 1800...valahányas években ?- stb.(-1827 / 1850 /1920 / 1931 - ) - ( ... Bár mi ebben a meglepő ?- ha pl. azt sem tudtam , hogy valaha - Pécsnek nem volt épp' színháza -és a Pálosok templomát (ebédlőjét ?- ill. magát a volt templomot ?) - használták "őseink" ilyen "szórakozásra." ( - l.d. - valamelyik Pécsi Szemle várostörténeti folyóiratban...) - na, ennyit - ide - nem többet ! Jó szerencsét ! - (meg) Szerencse fel ! -  [.... kellene-e megemlítenem Dr.B.Z.  Úr kitüntetését ?- (Gratulálok!) - aki ugyebár az MSZB-től "indult".... ( bár a későbbiekben - valahogy - nem egészen nekem "tetsző" kijelentéseket is tett (?) (tv.műsor) - de hát, ő tudja ! ) - ] -  

"Jeles napok" és/vagy egyéb "érdekeségek" :   ( - tisztáztuk , ha érdekel ilyesmi , hol keressed !!!) -  "Kuncogtam magamban" ma reggel - ki/mit gondolhat, miért írtam azt (címnek) hogy Nagy Nap! - nem hinném, hogy bárki is eltaláná ,- bár elárulom : (állítólag) holdfogyatkozás volt ! - (- remélem, majd mutatja a tv. - stb.)- mert én alvással "múlattam" azt az időszakot. -) .... hallva/tudva egy-két ismerősöm "vélekedését" - bizonyára nem ilyesmire gondoltak. (...) v.ö. = kampánycsend ! 

Kösz' többeteknek a segítséget ! (bár magam is megtaláltam később) - a "szenzációs" űrfelvételek (?) www.nasa.gov/  - írtam még "filmrajondóknak" (?) www.maffa.hu  - és kösz' az ezekhez kapcsolódó egyéb (más) ajánlataitokat is !

Aki pedig - ha kérné - a sorozatba rendezett fotókat - írja meg -és elküldöm. (e-mail címem ismert - remélem )

************************ (folyt. köv. (?) *****************************   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5642565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása