Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

* * Barna medve [ Ursus arctos ] * *

2008.02.03. 05:06 @X

 (vasárnap ) : ( - eléggé "összetörtnek" (?)érzem magam - ezért / talán ezzel a szép és egészséges béka fotóval "indítok"...)

V

 

V

 

V

 

V

 

... Tegnap (szombat) az egyik legfontosabb dolgot elfelejtettem : azt, hogy kijön-e a medve ( a barlangjából ) vagy sem ? - [- mellesleg a barna medve  élt valaha M.o. területén - és amióta csak tv.-t nézek, még soha nem láttam, hogy a "természetben" - téli álmot aludni - egy barlangba vackolt volna be a medve! - ] ... hogy tegnap mi történt ?- fogalmam nincs ! ( azaz, én megint megszívtam! - mert rajtunk kívül senki nem volt a vásártéren ! ( pedig a régiségkereskedők már pénteken is ott "ólálkodnak" - máskor ! ) - Azt követően tettünk egy sétát (Pécs) a belvárosban,- ( kb. 11 órára haza is értünk) - akkor még valamelyest sütött a Nap! - minden bizonnyal - mert autót takarítottunk és mostunk... - beborult és esett az eső ! ( lehetett kb. +10 C°- bevallom: nem néztem !) - Hogy a medve mit csinált ?- ( fogalmam nincs ! - az állatkerti medvék nem "mérvadók!" ) - én (ebéd után) egy rövidebb... késő délután egy hosszabb téli álmot aludtam ! ( felébredtem kb. 20.45.órakor ! - mert erős késztetésem volt - az újabb alvás előtt - valamit enni...és alvás ma (vasárnap) hajnalig. Talán ennyit a tegnapi napról! ( Valamelyest megint "tanultam" egy keveset = "hála" érte nagyobbik "közeli ismerősömnek",- aki pár dolgot (próbált...) megmutatni nekem. ( = a számítógép (PC) "rejtelmei"...) - 

....  "Szipogok itt", mint valami "ormányos medve" ? - nem lepne meg, ha vagy Mohácson, vagy a belvárosi séta idején kissé megfáztam volna ? - ki ne feledjem : ma délben  egy (közös) "búcsúebéden" kívánnánk résztvenni  [ lásd itt >>>  http://www.mediterranhotel.hu    ügyes kattintással még régi (retro) képek is láthatók - úgy emlékszem...] -  ( mivel 2 x már megszívtam... nem lepne meg, ha ez a program sem sikerülne... majd kiderül. ] - ( A mai időjárás : kb. +6 C°- mást még nem nagyon tudtam megállapítani. = tök sötétség ) - Hogy ki - mivel "múlatta" tegnap az idejét ( nem tudhatom) - nekem sikerült (részletekben) áttanulmányoznom a napilapomat ! Akit érdekel az ilyesmi (ajánlat) :  http://nol.hu/cikk/479806/   ( = általában "két(el)kedve" fogadok minden emléktábla feliratot...) - (kis képre kattintva nagyítható !) -  továbbá "alaposan megszenvedtem"  a MGP (!) cikkel :  http://nol.hu/cikk/479813/    [ - benne : kapott-e a szegedi Dóm  kolonádjában (!) domborművet Pázmány  Péter mellett ?  (kapott...) ( Hont Ferenc ? ) - ( Mi mindent lenne jó pontosítani a Goggle segítségével...) - ( - és a (pécsi) temetői kápolna "aljában" található "hely" , az kolonád-e ?- ...ill. mintha a Belvárosi templomban ( Szt.Bertalan) is lenne olyasmi ?-  (...)

(Már csak ezt) - ("idegen szavak") - [ "irigykedve" tapasztaltam a napokban 2 könyvvásárlást is ! -  (Mohácson /antikváriumban : Halász Zoltán - Láng György (!) : GUNDEL (1894-1994) (Helikon Kiadó/1993.) -  Pécsett : Dr.Margalits Ede : Magyar szólások és közmondások kézikönyve (A-Z-ig) ( Pecsét benne : Sérült,hibás,- tán' ezért valamivel olcsóbban adhatták..)  mellesleg a könyv :  az 1897-ben Kókai Lajos kiadásában megjelent magyar közmondások és szólások reprint (jellegű) kiadása.  ( több mint 25.000 ) - [ Gondoltam (...) - "lássuk a medvét !" =  mit jelent(het) az, hogy  "kardélre hány ! " - ez valahogy kimaradt ugyan, de attól még igen érdekes dolgokat lehet(ne) megtudni belőle. ( = mennyi "szólást" használunk / épült bele szókincsünkbe (?) - melynek jelentését (már) nem is nagyon tudjuk... ] -  .... hát, ennyit ! (mára ) - 

********* Kössétek el a farsang farkát !...és JSZ !-t ************************ 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr28310141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@m 2008.02.03. 10:03:09

A "kolonád" számomra ismeretlen/nem is találom semerre sem pontos jelentését,hacsak általam ismeretlen"magyar"szó?MGP csak ne nagyon értékeljen másokat.Bár sajnos jó a stílusa,"kell" étékelni írásait.
A két ember kortárs,egyik 1907.ápr.4./Hont/,Buday 1907.ápr.7.Hont Szeged és Buday Kolozsvár szülötte.
Akármilyen az értékelésük,van helyük a Pnatheonban.
Ami a jó ízlés kérdése.Talán nem ott!!!
Annyi hely van még az árkádok alatt!!!
Medve:ezt a "meteorológiai" mesét,úgy olvasom Jókai Mór "találta"ki,Az új földesúr c.regényében.Googleban benne a regényből való idézet.Nincs népi,szájhagyományos,vagy írásos nyoma.
Örülök könyves gyarapodásodnak!!/egészséges irígységgel?!/

SZB38 2008.02.03. 20:33:21

Az emléktáblás cikkhez: egyrészt: olvasni is rémes /újra és újra/ ezekről az eseményekről. Másrészt szeretném tudni, a mai 20-30 éveseknek mi a véleményük erről ? Hallottam már olyant is, hogy van, aki el se hiszi. Harmadrészt – megint csak azt tudom mondani: ilyen dolgok, hogy egy listát ne nézhessen meg bárki – engem szörnyen felháborítanak, és igazságtalanak tartom. No persze nem mintha ez lenne a „hatalom” egyetlen igazságtalansága. Csak az a baj, hogy mindegyik hatalom másképp igazságtalan, s ugyanakkor mindig a kisember jár rosszul.
A temetőkápolnában és a belváros templomban is megvan /üzemel/ az u.n. altemplom, ahol sírok vannak. A belvárosiban még hely is van – igaz, azt hiszem csak urnás temetésre és nem is mindenkinek. /a „kolonád” = oszlopsor, oszlopcsarnok/

@m 2008.02.03. 23:42:33

Azt gondoltam,hogy építészettel kapcsolatos a kolonád.Meg mit mondjak a szövegkörnyezetből ez kiderül.De nem tudtam "pontos" jelentését.Röstellem is a dolgot.
Köszi a pontosítást.

@X 2008.02.04. 05:31:23

...Apróbb pontosítások ! - nem az én könyvespolcom gyarapodott, hanem a "gyerekeké" ! - (maguknak vették) - ill. még valmit (?) vettek vasárnap a (pécsi) vásárban is valamiket (könyveket) - [ szerencsés, hogy nem (antik...) bútort ! ] - de annak "megtekintéséről" már lemaradtam. ( Majd - máskor )....Olvasva a kommenteket (jutott eszembe) hogyan- hogyan sem ?- egy MGP könyvem van - Színházi holmi (a címe) - (47 db. ?- rövid cikk = válogatott cikkgyűjtemény ?) - (Kozmosz Könyvek/ 1976 / 180 old./20 Ft.... ( Benne ilyen témák : Ki volt Rómeó mamája ? / Kifújhatja-e Lear király az orrát ?- Tolvaj volt-e Bertolt Brecht ?....és ilyemsik. Jaj,jaj... kezdhetem olvasni... ) -

@X 2008.02.04. 05:40:08

( A "demokrácia" már csak ilyen : ahogy vannak, kik Darwin "tanai" helyett a "neokreora voksolnak" - így aztán (szép számmal) vannak, akik szerint holokauszt nem is volt. Hogy iratokat nem lehet megtekinteni ?- hát... azoknak az embereknek a "főnökeit" is mi "szavaztuk meg"... én nem kérnék annyi mindent "számon" a "fiataloktól" ! - mivel pl. a tankönyveiket "felnőttek" írják... ill. mit láthatnak ?- még a "felnőttek" is képesek egy Turul-szobron (is) sz**ozni! - (?) - így aztán ki-ki vélekedik úgy, ahogy akar. [ Mellesleg - szerintem - nem is annyira jó mindenről tudni!... ]
süti beállítások módosítása