Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

Mondd,mit érlel....

2007.04.11. 05:27 @X

2007.április 11. (szerda) :  .... volt idő (?) hozzászokni, hogy ez a nap (1964-óta ?) a "Költészet napja" (Magyarországon) - felesleges-e írnom ?- József Attila költő, a XX.századi magyar líra jelentős alakjának születésnapja. (Budapest,1905 - Balatonszárszó, 1937.decmber 03.) - Bizony "ezt-azt" (elég sokat) "összeolvastam" én az utóbbi 15-20 évben József Attiláról is .... így aztán ki-ki (maga) döntse el, hogy mit tart róla igaznak! (Állítólag a legtöbb (sok) ember "életében" írt verset (?) - ( -én nem -) ill. különösebben a verseket (sem) szeretem. Ennek több okát is sejtem ,- tán' nem jó módon akarták tanáraim anno velem megszerettetni. ( = kötelező volt bebiflázni és különböző "pátosszal" (?) és hangsúlyozva (?) elszavalni -és ilyesmik.) - Lehet, hogy ezért (is) "fordulhatott figyelmem" a koan és haikku (...) és "egyebek felé" ... na, de erről sem többet most. [pátosz : szónoki hév/hévvel teli emelkedettség /szenvedélyes lelkesedés és stb.) koan : az ember belső lényéből fakadó meditációs probléma,örök dilemma, példázat, stb. ) haikku : klasszikus (japán) háromsoros,tizenhét szótagos , stb.) - limerick :  (angol,USA)-öt soros, meghatározott szótagszámú és rímképletű gúnyos v. komikus célzatú versfajta.) ( remélem, nem várja el tőlem senki, hogy ezekre példákat is soroljak ?- megjegyzem : pl. Tandori D. és N.Bandó A. is ír(t) haikkut - stb. -] -  "Járjatok utána" ! -

Költészet napja .... "Családunkban" volt , aki fiatal korában (1939 - 1942 táján..) próbálkozott a versírással is ,- ( számomra érdekes vagy 65 évvel később olvasni- akkori - gondolatait ) -és ha nem is "kedvencem", de azért egy versét idézném most : címe : Majd és talán 

Szolgája voltam két kis szónak, / Csak köztük bolyongtam én, sután / Két szó volt minden : / "Majd" s "Talán" 

Két hétköznapi szürke szó. / Más észrevétlen elsuhan nyomán./ De engem átkozottul közrefogtak,/ A két kaján : / "Majd" s "Talán" 

S most lassan megrázom bilincsem. / És lázadóan zeng szavam./Ezután nem lesz ez a két szó / Helyette más jő. / A "Most" és "Biztosan."  

............ mivel a "verselemzést" is kellően megutáltatták velem (?) - nem boncolgatnám e kis "művet." ( 164.vers - a 254-ből..)  Utólag nem "okoskodnék" ,hogy mennyire vált be a "költői jóslata" ? - főleg a "Biztosan" ?-  Ennyit - erről - most.  De, hogy József Attiláról se feledkezzek meg , leginkább (tán') a "Kertész leszek" c. versét idézném , ha muszáj lenne... (bizonyára jó sokan tudhatják, pl. Halász Judit tolmácsolásában (megzenésítve) - Kertész leszek,fát nevelek, / kelő nappal én is kelek, / nem törődök semmi mással, / csak a beojtott virággal. /  -- (utolsó verssz.) : Kell ez nagyon,igen nagyon, / napkeleten,napnyugaton - / ha már elpusztul a világ, / legyen a sírjára virág.  

Érdekes /jeles napok és egyebek :   ( csak úgy , ahogy eddig is javasoltam! > Google és Wikipedia ! - de szívesen "kikérdeznék" pár olvasómat...) -  Bár, majd holnapra tervezném írni ( április 12.) - bár az, (állítólag) az Űrhajózás napja lesz... itt is "felhívnám a figyelmet" arra, hogy április 12 - április 15 között lesz a XIV.(14.) Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál -  fogok is javasolni pár elolvasni valót ! - (majd kattitsatok rá!) 

http://www.konyv7.hu    <<< katt' ( megjegyzem : bolti ára 294 Ft )  -  

http://www.nol.hu/cikk/442169  << katt' ( rövidebb változat, benne ajánlott "sikergyanús" könyvekkel) - ( Rajk fivérek  / ... és pl. magam is "szeretem" Polcz Alain vagy V.Kaminer könyveit - és ha igaz (?) lesz új Andrei Makine könyv is ! - )

..... és örömmel írom : (tegnap este) csak-csak magyarul is üzent Simonyi Karcsi az űrből... kár, hogy blogjában (videon) ezt nem találtam meg. http://www.charlesinspace.com/  <<<<   "Elképesztő" LUCIA hajkoronája ( a súlytalanságban) -és gondolom a WC papírt is fordítva rakja a tartóba ??? (...) !!  

************************** ennyit -talán - mára ********************

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr4957125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2007.04.11. 05:49:51

[1.] A versidézeteket változtatás nélkül közöltem! ( hibákat(?) nem javítottam! ) - Szerintem ( mert ik-es ige!) törődök = törődöm
....de hát ez a "költői szabadság" (?) vagy mi.
Kimaradt blogomból : voltam én már "sok minden" a kb. 60 év alatt...( csak útszéli k***a nem!) - de "szavalóversenyre" nem tudtak rávenni....
( "Nekem már nem trombitálnak!" ) - [Moldova Gy.]
süti beállítások módosítása