Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

.....Valamennyivel Vidámabb Vagyok (?).... (vízbetörés ! )

2007.03.10. 05:24 @X

2007. március 10. (szombat) :  ( Bocs', de ugyebár a mai cím = alliteráció = azonos kezdőbetűk - stb.) - Nem semmi! ( ...tőlem ) - Na, de lassan a testtel! - ( "visszavennék" az vidámkodásból! ) - mert pl. elaludtam ! - nagyjából 10 órát aludhattam egyhuzamban.( Jó kérdés, szerepelt-e Feket Pákó a "milliomos" műsorban?- nem láttam azt sem.) - A (vízbetörés) -sel arra kívántam célozni , hogy kezd elegem lenni ebből a sok(?) esőből. Valahogy jöhetne már az a beígért nagy szárazság / meleg vagy a globális felmelegedés ! (stb.) - Na, de erről majd máskor !  Jó híreim !: (magamnak ?) - megérkezett a március havi Mérnökújság  (írtam már,hogy tán' a www.mernokujsag.hu - n is meg lehet nézni. (- mert az ára 600Ft/db.) -én találtam benne pár érdekes cikket. (- sajnos baranyai/pécsi vonatkozású híreket most nem ,-pl. mérnökbál - stb.) Szénbányászat ?- szó sem volt....  Pontosítás : Rekviem egy templomért (16.old.) - Pécstől  kb. 20 Km-re van Belvárdgyula , ahol összedőlt a templom. Na, de megérkezett a 2007.tavasz  Pécsi Szemle c. kiadványom is -(várostörténeti folyóirat) - ( régebben írtam róla) - most nem jut eszembe , hogyan is lehetne megnézni azt is a neten! (sajnos csak "vázlatosan") - ezért célszerűbb és olcsóbb előfizetni. Szóval : abban (Pécsi Szemle) már van "szénbányászat története" ! - Pálfy Attila : A pécsi szénbányák második rekonstrukciója. (1953 - 1965.) (50-59 old. és 3 db. fotó - stb.) -( fotó: Széchenyi /István akna és Szabolcs-légakna ) - igen jó még (szerintem) hogy a kiadványban a 100 éve (1907) - 75 éve (1932)  - 50 éve(1957)- 25 éve (1982) történt főbb pécsi eseményeket is felsorolják ( I.negyedévet) - ill. a Pécsett történt (2006) évi főbb eseményeket is. ( Kíváncsi lennék, ilyesmiket meg lehetne-e találni a neten ?) -  Összefoglalva : időm rövidsége és témáim sokasága(?) miatt nem írnék én most erről többet.  (Sajnos , a Pécsi Szemle (bolti) ára is 600 Ft - de előfizetve sokkal olcsóbb...) - ...... maradva a V-betűs szavaknál.... (vízbetörés) : állítólag ma (szombat) délután érkezik a vízvezetékszerelő és kicseréli az elromlott WC.víztartályunkat - ( 4 éves)  - vagy pl. volt barátnőm is vett vitamint - (A-Z Centrum - vagy mi a neve , (ez itt nem reklám!) - 100 db./4.086 Ft - (kellett nekem 30 db.-s kiszerelésűt venni! - kb. 1.740 -ért ?) - Na, de van a vicc : ( Beteg érdeklődik e.ü.állapota felől az orvostól-stb.) válasz : X bácsi! Hát, ne tessék már elkezdeni olvasni a "Háború és békét! - vagy  hát, X néni! - ne vegyen már tartós kenyeret ! - stb.           Jut eszembe , a V (Viktória) a "győzelem jele" - bár...  ..... na, hagyjam ! (v.ö. : belpolitika ...) - miért ?- te még mire gondoltál..... ?  *********- folyt. köv. ? - kis plázámba indulnék ***********

Folytatás :  - jó kérdés ,ki- mivel múlatja az idejét ? - ( igaz , magam is egész nap a tv.előtt "döglöttem" és annyit olvastam , hogy majd "szétment a fejem" a sok információtól?- szót sem arról, hogy főleg a szemem is  nehezen viselte el a megpróbáltatásokat. Na, de valamit - valamiért! ) - szerencsére, szokatlanul kevés (?) e-mail meg pps. érkezett. "Technikusom" ( - a messzi "ködös Albionban" -)  "nőnapozással egybekötött találkozót " tartott(ak) - így talán nem csoda, hogy az újabb fotók berakása blogomba - késlekedik. Reménykedjünk , hogy talán majd vasárnap.(?) - Láttam a fotóit a blogjában - spanyol bort (?) is ittak ?- ami nem baj. Lehet , hogy én vagyok túlzottam lokálpatrióta. (?) -

[23.] X A MECSEKI SZÉNBÁNYÁSZAT TÖRTÉNETE X   ..... [-csak "kullogok" az események után ?-] - valahogy magam is keveslem a "történeteket" ?- bár ma is írtam a blog elején olyasmiket, amik a múlttal foglalkoznak. (?) - pl. A pécsi szénbányák  második rekonstrukcója - (1953 -1965) (írta: Pálfy Attila) (- a Pécsi Szemle 2007.tavasz folyóiratban -) - ott olvastam (lábjegyzetben) hogy volt a P.Szemle 2005.nyár számában ennek előzménye : Tamásy István : A pécsi szénbányászat korszerűsítése (1956-1962) Tamásy István okl.bányamérnök 1956-1961 között volt a Pécsi Szénbányászati Tröszt főmérnöke. A "írások" (tanulmányok ) számomra érdekesek , mert csak 1967-től lettem a Villamos Üzem (Pécs) dolgozója és az azt megelőző időszakról igen keveset tudtam. (?) - bár, most hogy ezeket írom , elég sok gyerekkori emlék jut eszembe (?) - mert tán' az 50'-es években az Édesapám már a "bányánál" dolgozott. (?) - stb. ( - van is valahol egy fényképem (?) - melyen egy "kobakkal" ( bőr fejvédő sisak) a fejemen - és játékpuskával a kezemben (!) üldögélek és "bizakodóan" (?) "tekintek a jövőbe". (?) - (vagy csak a lencsébe...) - na, de talán erről most nem többet. Bár, -hogy' most ezt írom : jut eszembe "első" mosógépünk ,- (-napjainkban de nagy érték lenne! v.ö. : "keresik az ország legöregebb mosógépét!" akció) - Apám valamelyi Bányásznapkor vette Komlón(?) - és az első  szériában gyártott mosógépek közül való lehetett (HIM) (Hajdúsági Ipari Művek ) - és emlékezetem szerint az a mosógépünk még kb. 1986-ban még megvolt (?) - ( bár megtehetném , hogy a sok nevet felsorolom! - ki mindenki segített a "Villanygyárban"  annak " jó műszaki állapotát" fenntartani ! Csak semmi "irigykedés"! - vagy kritika! - mint az üzem dolgozója , volt lehetőségünk pénzért! - motort tekercseltetni! - (-én legalább is fizettem érte - számlára/ a pénztárban! ) - Jó.... igaz .... a mosótárcsa tengelyét B. Gyuri esztergályozta ! - ( a "kispadon") stb.  - na, ennyit ma a "múltról" ! 

"Jeles" napok és/vagy egyéb "érdekességek" :   (- ma már tudom , elég nagy könnyelműség volt ilyen címmel / ilyen "fejezetet" is kitalálnom! Na, talán majd lassan "elsorvasztom" / visszafejlesztem ?- képtelenség még a legfontosabb dolgokról is írni ,- mert oly' sok van! ) - Épp' olvasom a pénteki (09./03.) Dunántúli naplóban - cikk címe : A Mecsek és Sikonda között - MÁNFA - és/hogy többek között : " idén (2007.) lesz 15 éve ,hogy elszakadtak Komlótól és 3 naposra tervezik a falunapot! " - ( - itt üzenném "mánfai ismerősömnek" ,hogy ha ő "csak egy betelepült is" - attól még kívánom : érezze ott jól magát ! - mert ha lehet hinni az újságnak(?) - akkor : " ....olyan a falu, mintha egy elvarázsolt helyen bandukolna az ember ... " - hát.... bizonyára. ( úgy legyen !) - [ -kétségtelen ,- így utólag olvasva ,- ez is egy eléggé kétértelmű(?) kijelentés... ] - (... az év végére befejezik a szennyvíz beruházást is ! - és (olvasom) - van dísznövénykertészük is. (Boros Józsefné) .... remélem a "porták mögé behúzódó" esztétikai igény is megtörténik! ( és nem a közterület virágai "húzódnak be"....Na. OK ! ) - 

********************************* vége *********************** 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr7044925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása