Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

[ Mi az élet értelme ? ] Mi tartozik az értelmes élethez ? ...

2008.01.15. 05:05 @X

(kedd) : ...( mily' szerencsés, hogy illatokat /szagokat még nem lehet küldeni /fogadni ) [- csak semmi izgalom! A címben szereplő kérdésre a filozófusok sem nagyon találták (találják) a megfelelő választ ! - bár a kérdés kb. egyidős az emberiséggel. (?) - ] Tegnap (hétfő) késő este jutott eszbe (...) a gondolat ! Sikerült megnéznem a 23.05. órakor kezdődő "Záróra" c. műsort [m2 ] - benne : beszélgetés Vincze Miklóssal. Hogy mi volt a téma ?- nehéz lenne röviden (itt) megfogalmaznom. Akit érdekelne, nézze meg itt ! >>>>   http://www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=253655   [- bizonyára a video is megnézhető valahogy.... = ügyes kattintgatás után... ] ( pl. "dizánj(design)központról" és/vagy művészeti centrum-ról és sok egyéb másról ...pl. hogyan vásárolunk boltban akkor, ha a keresett terméket épp' nem találjuk... ha épp' ez érdekelne valakit is ...) - igen bosszantó volt, (nekem) hogy V.M. eléggé rosszul beszél (?) - gyorsan /halkan - és sok mindent nem értettem pontosan. Na, de ők ketten "jól elvoltak" egymással, én kevésbé velük. Többek között ott hangzott el (talán) az "életmód" szó is, ami engem emlékeztetett a 80'-as években (?) tartott "életmód vitákra" és beszélgetésekre.  (Sajnos a pontos dátumot elfelejtettem már.) Tudom, "ördögtől valónak " tartják sokan - manapság (18 éve ?) a KISZ felemlegetését is ! - ( tehetek róla, hogy az én ifjúságom idején az volt az ifjúsági szervezet ? ) -   http://www.mult-kor.hu/cikk.php?article=16887      ( 1962-től voltam tagja .) Így aztán elővettem az alábbi könyvet :  "Az életmódról"  Korkép,körkép,kórkép (5.) ami egy válogatás KISZ vezetőknek és propagandistáknak. (Lektorálta : Vitányi I.) -és a szerzők között (azért) vannak ilyen nevek is :  Losonczi Á./ Ferge Zs. és mások. (Még Hankiss E. is beledolgozott...) - így aztán elég jól elvoltam ezzel a kérdéssel. [ Mit meg nem adnék, ha legalább oly' jól ismerném azt, mi a helyzet napjainkban ?- az életmóddal. Kutatási adatok /statisztikák és ilyesmik. ] - ... Hogy ki- milyen életet él napjainkban ?- (sok / semmi (?) közöm hozzá...) - de (kezdetben) rácsodálkoztam az iWiW adatlapok azon soraira, amikor arról "vallottak" a személyek : "Mit csinálsz amikor nem dolgozol?"... ( nem készítettem statisztikát, de mintha az  " unokázom "... ill. jól elvagyok kutyámmal /macskámmal (kisállatok) lennének a leggyakoribb válaszok.) OK! - Ennyit - és nem többet.  Vagy még annyit : aki kedvet érez (egy nyugodt percében) ahhoz, hogy elgondolkodjon ezeken - ám' tegye meg.  ( Plagizálás jön ! - a "nagy költő" [J.A.] szavaival : írtam mindezt azért, mert :  " Hiába fürösztöd önmagadban / csak másban moshatod meg arcodat." (...) ) - 

... ( a "statisztika" szó jutatta eszembe...) - 1998.-ban (na, épp' 10 év) kényszerültem arra, hogy könyvtárba (is) járjak. ( - ne csak kocsmába...)  -  Elsősorban önmagamért ,- (hogy tudjam miket kölcsönöztem már ki ) elkezdtem felírni az olvasott könyvek főbb adatait. ( ma már bánom, hogy nem a PC-be írtam - mert igen vastag (lett) és kezelhetetlen a dosszié.) - Tegnap írtam meg a 2007-es év utolsó feljegyzését. Eléggé meglepődve láttam az adatokat :  (évszám / látogatás száma/ darabszám )   2006./ 21 látogatás / 149 db. könyv   és 2007. / 10 látogatás / 54 db. könyv. 80 %-ban mindezt a PC terhére írom! - ( fennmaradó % = hogy a háziorvos 3 hónapra (is) felírhatja a gyógyszert, ill. az ő látogatásának csökkenése. (300 Ft.) - OK ! - ha a vett (=igen kevés) könyvet - és a "Klaszikusok" sorozatot is beleérteném- tán' a 100-as számot sem közelítettem meg, holott 9 évig kb. ez volt a jellemző. - [ - nem ártana nekem ezen sem elgondolkodnom...- ] 

... (Lehet,hogy írtam már ?-  ma az alábbi könyveket szállítom vissza :  Vladimir és Olga KAMINER : A nagy szovjet fazék  /  KÓBOR Tamás : Ki a gettóból  /  BODOR Ádám : A börtön szaga /  BäCHER Iván : Klétka (!)  / FARKAS Péter : Nyolc perc  és a "Tankönyv -féle" :  Így írunk mi  ( lásd : www.iroakademia.hu   ) -  Felesleges bármit is írni ezekről a könyvekről, mert majd valamennyi (?) - megtalálható a neten is !  [ - Kóbor Tamásról semmit nem tudtam - eddig ( 1867-1942 / eredeti név : Beermann Adolf - stb. - ] Egyéb érdekesség :  a KLÉTKA nem női név ! (orosz  szó?) - [ kb. : rácsozat (?) a kórház padlatán (?) - vagy valamilyen kőlap burkulat !)] ill. megtudtam, hogy  mi volt Csehov gyűrűjébe vésve !  " Vszjo pajgyot"  [ - Minden elmegy. (elmúlik ) ] - ( ! ) - ... Nem hinném, hogy ezek (fontosak ?) - a Goggleban megtalálhatók-e ? (...)  

....."Komolyabbra fordítva a szót "...  nézzük :  http://www.vadaspark.borsodweb.hu   -  kimaradt :  tegnap néztem a "Kultúrház" c. műsort is,- (benne eléggé sokára = "régi történet"...)  a Tűzhangyáról (!) is volt szó, ill. volt valami weboldal ajánlat ?-    www.atlantix.eu     (emlékezetből írom,- bocs' ha rosszul ...) -  ....  Mivel (most) még szeretném a tegnap látott/hallott dolgokat kissé pontosítani  (Google) - mára ennyit. Francba ! (megint elfelejtettem, mi az a "szemantika"  ...) - (?)  - egyéb "pótlások" tán' a "Szólj hozzá!"-ban (kommentben ) -

********** (délelőtt "hosszú útra megyek" - így aztán)  JSZ!-t *************** 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr64296378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2008.01.15. 05:49:22

( Mivel már 1-2 generáció felnőtt ?- akik nem ismerték / esetleg csak tankönyvekből ? )
hu.wikipedia.org/wiki/KISZ (pl. magam sem tudom mikor szűnt meg ?- 1989. ? ) - Megalakulás (az még "megy"...) 1957.03.21.
P.s. ... eléggé "foghíjas" még a wiki... (?)
**************************************************

@X 2008.01.15. 06:07:54

(Ritkán említem az adott nap(ok) jelentőségét. [ jeles napok ] - más téma keresése közben olvastam, HOBÓ édesapjával történtek 50.évfordulójáról. ) - persze, sok egyéb (más) "érdekesség" is található...
***********************************************

@m 2008.01.15. 17:21:47

Gimibe mentem/1957/58/elsőbe és odasündörgött hozzám a KISZ-vezető-tanár,hogy ne jelentkezzek,mert nem szabad felvegyenek!Majd csak egyetemen "léptem be",de kis szép fényképemet és 2,60 FT könyvárát elsikkasztotta évfolyamtársunk!Kicsapták,no nemcsak ezért.Így aztán a bérlettokomban "gyűjtöttem 2.-Ftos tagsági bélyegeket.Végül kiöregedtam,már amikor ügyvédjelölt lettem.Megszünt csak úgy magától tagságom.

@m 2008.01.15. 17:28:55

Az első szabad választás az 50-es években.56/57.Nyolcadikos voltam.Úttörő életemben voltam örsvezető,csapat-zászlótartó/választással/,és mindenki tudja,hogy nyolcadikban van a csapattanács-elnöválasztás.Kijelölt volt -osztálytársam -/akkori időknek megfelelő beosztású apukával/,és az 5-8 osztályosokig a rajvezetők kiálltak és azt mondták,hogy:A Molnár Judit.Na!Jött 56 és odaveszett mérhetetlen népszerűségem.Amit egyébként csak a természetemnek köszönhettem.Előre!

@X 2008.01.16. 05:15:09

( "Bánom" kissé, hogy nincs közelemben valamelyik (5 éve!) bontatlan dobozom, benne "irataimmal".
Emlékezetből : bár őrsvezetőnél magasabb funkcióban nem voltam - (egyik "próbám" volt : a szakács és táborverő! ) - én pl. több igazolványcserét is "megéltem" -(vagy 3 féle is volt) - (Nem magam dícsérem) de "figyelmet fordítottunk" pl. a 15/20/25/30...éves tagságért járó emlékjelvény (!) átadásra ( és néha még könyvet is kaptak,- (vittem itthonról..) ha volt pénz a kasszánkban, akkor abból. - Legjobb az utolsó mondat : "természetének köszönhet" sok mindent az ember. (...)
P.s. (szerencsémre) nem vesztek el az "ajándék könyveim" - pl. emlékezetes : 1955.06.20. Kitűnő tanulmányi eredményért (I.ált.isk.) - Sen Peng-Fej és Csiang Cseng-Csien : Két kínai népmese (!)[Csang Lin-Tao rajzaival... ] - Továbbá : Prága 1954.Artia nyomda - 12.52. Ft - és "óvodásoknak" ! -
Nem semmi ! ( az első 3 mondat és kép )
-A kis Lin papája elment dolgozni a gyárba.
-A kis Lin mamája kiment kapálni a földre.
- Otthon üldögélt a kis Lin, nem volt semmi dolga. (Folytassam ? ) - majd több oldalon keresztül : kis Lin... kapált otthon- stb.
( A másik mese ebben) Egy pici mag története. (őszibarack mag) - na, erről majd máskor....
***************************

@X 2008.01.16. 05:27:01

.... Na, "magamon kívül vagyok" .... rámdőltek könyvek... köztük : Blaha Lujza élete (Jókai Mór bevezető soraival) Budapest / 1896 (!) Rózsavölgyi kiad. (Blaha első fellépésének 25.évfordulójára adták ki ? ) - ( persze, porlad és igen öreg könyv,- hogy fogom én ezt olvasni ??? ) - ( Micsoda értékeim vannak...)
OFF !
*********************************************-

@m 2008.01.16. 10:57:16

Ha már régi könyvek!Hiertelen kezembe került - nem kellett érte másznom - három kötet -Déryné naplója - "első teljes kiadás" - Singer és Wolfner
nincs kiadás éve,biztos,hogy múlt-múlt század-végi,vagy eleji!/Antikváriumban vettem!-Anno!
1892-es kiadás Kisfaludy Sándor összes,díszes,ezt örököltem egy nagyanyai testvértől,mondván én vagyok "könyvbarát".Nem volt gyermeke.Ez hat kötet szép díszkiadás.DE!Pest 1844.Heckenast Gusztáv kiadó.Jósika Miklós:Toussaint,írta:Theodor Mügge.
Azt hiszem ő a legrégebbi könyvem.Van egy Petőfi kötet,az is múlt-múlt-századvégi!Na! Reggeli mellé ennyi elég is!

@m 2008.01.17. 00:23:48

Kifelejtve:mégiscsak van orosz/szovjet/irodalmi múltam.Zója Kozmodjnszkaja,híres pilótanő élete.Lelőtték.Én is ez akartam lenni.Meg Oleg Kosevoj?!!!
süti beállítások módosítása