Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

Az éjszaka leple alatt...

2007.12.21. 05:05 @X

(péntek) :  [- ha elég nehezen is,de sikerült éjfélig a tv. előtt gubbasztanom ... (-remélem mindenki ismeri a viccet,melynek épp' ez a szó a poénja - ) ... és ide-oda kattintgatva ( 3 csatorna között) megtekintettem a határnyitási ceremóniákat! ] -

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

( Valamelyest már "megenyhültem! - mert a napokban kellően felbőszített (?) - egy angol újságíró (eléggé lejárató?) cikke az ukrán határon tapasztaltakról,- ill. az osztrák és német vélekedés (aggodalom?) arról, hogy mit fog okozni a határok megszüntetése. [- az "osztrákok" esetében egy magyarul beszélő riportalany (megszólaltatott) minden bizonnyal eredendően magyar lehetett...és szerintem az ilyen "távoli hazánk fiai" a legrosszabbak !- de ezt most hagyjuk !- ] - Ha lesz rá időm/ kedvem, akkor (tán') kikeresem a tv.híradók éjféli képeit (élő adás) - bár akit érdekelne, megteheti maga is.  )

Gondolom mindenkinek vannak/lennének "jó storyjai" (retro emlékei) arról, hogy miket kellett(?) egy-egy határátlépéskor csinálni (?) - vagy éppenséggel mit csináltak velünk... Bár "nyugaton" sosem jártam ! - (Bécset (Wien) nem tartanám annak, mit szépítsem! - egy volt munkatársam "noszogatására"- csak-csak"kiugrottunk" egy videoért,- Nagymama nélkül-stb.) Mindezek ellenére azért bőven lennének "élményeim" ! - melyeket talán már saját gyermekeim sem hinnének el !- ( -unokák (remélem) halálra fogják röhögni magukat! - a nagypapa történeteitől? - vagy inkább a már meg nem ismerhető dédpapa (!) "kalandjairól" ! -) -de ezekről majd később....

Bizonyára többen hallottak (?) az Angliában és Németországban befejeződött "magyar rendezvényekről" ! (Angliában : Bartók napok (?) ) - németeknél pedig ez ! =  http://dunantulinaplo.hu/index.php?apps=cikk&d=2007-12-03&r=2243&c=645429    (sajnos a cikk mellékletében lévő képeket nem láthatjátok ) - " tedd kezed szívedre" (vagy nézz a tükörbe!) -és úgy mondjad : mikor olvastad pl. az Ómagyar Mária-siralmat (-vagy "Szt.István intelmeit..." -) ?- - magam is eléggé régen ( - gyermekeim érettségije idején?) - nem is ez a lényeg! -(?) - hanem az, hogy nem tudtam, még ennek is van "pécsi vonatkozása" ! (Ki volt Gragger Róbert ?- stb.) - egyéb "pécsi hírekről" meg szót sem ! - ( ki nem lett főigazgató !- Budapesten. stb.) - Kifelejtettem : meghallgattam Sólyom "bácsi" (gondolatait) szavait is - (teljes terjedelmében) - ... hogy visszakanyarodhassak a megkezdett témához. ("határnyitás") - ill. a retro történetekhez. 

(Fiatalabbaknak! - volt egy kis "enyhülés" (...) és 3 évente lehetett kérni (igényelni) útlevelet! [- ami nem jelentette azt, hogy kaphattál is...- ] - (magam is 5 évig !- el voltam ettől "határolva" - (1970-75) - [- "jutalmul" azért, hogy milyen "titkos helyen" teljesítettem "hazafias kötelességemet" - honvédség.) - Mivel "kiskapuk" (?) akkor is léteztek, (...) azért a "nagy Szovjetúnióba" - (Lvov) eljuthattam- ( első "külföldi " utam !) - ráadásul autóval vittek a határig - valamilyen (?) hídon átgyalogolva - ( mint delegáció...) - ott is autóba ülve..elhajtattunk onnan. ( se útlevélkezelés /se vám/ se semmi) - OK! - napokkal később (vonattal tartva hazafelé...) a nagy probléma ! = belépéskor a kérdés !- Na,  de hol/hogy' és mikor mentek ki ?- (3-an voltunk) - nem kell elhinni!-de kisebb "galiba" keletkezett ebből,- stb. (még jó, hogy nem toloncoltak vissza Lvovba! ) - ...szóval, ez volt az én első találkozásom a "határral" meg a "hatóságokkal". (1974.) -  (röviden) -  Jó Édesapám története tán' vidámabb! - és főleg ő tudta ezt jól elmondani - anno az NSZK-ban (!) (volt olyan is...) tölthetett el több napot ! - Egy olyan városban, melyet csak egy folyó választ el Ausztriától,- a hídon volt a határ (jelképes!) - voltak is "egyenruhások",- de a lakosság mászkált ide-oda- és kész! Apámat megkérte ismerőse, menjen át a "szomszédba" és hozzon húst ?- vagy valami élelmiszert, mert ott olcsóbb. Hát... ment Apám a cekkerrel és "pecsételteni akart" (?) - vagy útlevelét "mutatta" - melyet minden alkalommal meg akart tenni. Végül "üzentek" a határőrök ( kerülő úton és illedelmesen (?) )... Frau.E ! mondja már meg a rokonának, hogy ne mutogassa iratait minden alkalommal ! - tudjuk,hogy magánál lakik- stb. és kész! ( - csak feltartja a forgalmat a hídon -)  Na, ennyi a történet. [- Ezt a két történetet megismerve (anno) - kezdtem megérteni ,(?) hogy valami "különbség" csak-csak van határ és határ között... később más meglátásaim is lettek (...) - igaz, eléggé apránként, de egyre jobban. Összefoglalva :   ( bár nem eszik forrón a kását !...) - tudjunk örülni a tegnap éjjel történt eseményeknek ! - 

[- mivel "volt barátnőm" is megérkezett tegnap (csütörtök) a késői órákban (vonattal) - van egy érzésem, hogy a "békés és nyugodt korszakomnak" (?) - vége ! - Kezdődik az "ünnepi roham" ?- (nagyon remélem, hogy nem! ) - minden bizonnyal "visszafogottabb" leszek !- ami a sok "hülyeség" (?) - neten történő továbbítására értendő! - ] - Persze, aki kedvet érez hozzá , csak kattintgasson "rám"! - valahogy majd csak lesz ! -  ]  Itt kérek elnézést "sokaktól" !- kiknek valamilyen "hiba okán" (?) - a PC kétszer küldte el azt (azokat) amiből egy is sok lett volna... - ( az okot nem tudom! - egy biztos !- a PC-t csak úgy tudtam kikapcsolni(!) hogy az egész házat áramtalanítottam! ( fő biztosítéknál ) - mert lusta voltam bemászni az asztal alá -és kihúzni a dugaszoló aljzatból ! ( ami meg "kijár" a falból...) - na, ennyit ! ]  21. nap (!) -  http://www.nol.hu    és nem feledni !  Kertész rovat is van....  ( azt hiszem a lakáskultúra szóra kattintva ) -

*************************** Derűs napot ! és JSZ !-t *****************

 

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr20268924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZB38 2007.12.21. 07:53:59

Néha elgondolkodom, bizonyos dolgokat mennyire másképp értékelünk/ítélünk meg...ill. mi is lehet ennek az oka ? Most és itt nem többet erről - remélem egyszer szóban.
Nagyon jópofának tartom a fotódat, mázlista vagy, hogy felfedezted !

@m 2007.12.21. 09:36:18

Itt most olyan rejtélyekről volt szó,amiből mi-mármint kivülállók nem tudunk hozzászólni?!

@m 2007.12.21. 09:38:14

A kép -foto-zseniális.Egyik felén a tavasz,másik fekél a bebólitos hóember,TÉL!

janko 2007.12.21. 17:17:39

Én sajnos a pénztárcához voltam láncolva a 70 évemben. Nem is kacsintgattam olyan messzire, bár szerettem volna. De mint mondtam a határ a zsebemben volt! De átlépni nem tudtam. Az, hogy határ nyitás, nem fogom meg tudni, hogy nekem jó-e, mivel a határ a zsebemben egyre szükebb. Személyszerint NEKEM AZ LENNE a határ nyitás, ha itt ahol születtem és 70 évet éltem E M B E R számba vennének. Azonos jogok illetnének meg, mint pl.a szomszédomat!!! De sajnos ez az állom nem vállik valóvá. Mostanába sokat gondolok az utazásra, de sajnos nem tudom eldönteni hová is mehetnék, ahol EMBERKÉNT érezhetném magam. Itt nem a zseb szabna HATÁRt. Hanem az, hogy lenne - e olyan ország ahol a MENEKÜLT státuszt megkaphatnám, mivel ebben az országban hatóságok által üldözöttek vagyunk! Úgy a helyi közigazgatás, Igazság szolgáltatás és Renvédelmi szervek által.Kérem jelezze aki tud ilyen helyet a temetőn kívül.

@X 2007.12.22. 05:54:26

Köszöntelek "Janko" !
Gyakran írtam (?) (szerintem) a polihisztorok kora lejárt! (?) - így aztán (sajnos) tanácsot adni neked nem tudok. [ Majdnem "kicsúszott a számon", hogy (esetleg) olvass sokat!-... ] - )[- nem blogokra gondoltam,- bár... inkább : KÖNYVEKRE! - ] Remélem, csak pillanatnyi kedvetlenséged okozza, hogy "menekült státuszt" szeretnél?- remélem tudod, hogy az mivel "jár" és milyen ? - ( Felsorolt problémáidat átérzem.) Ne tarts cinikusnak, de a régi mondás szerint : " Mindenhol jó, de legjobb otthon!" - egy újabb : 'Itthon otthon van" - ( "Mindenki a saját sikerének kovácsa!" (?) -) Kívánok neked - a kommentben felsoroltaktól mentes - békés /boldog "érzéseket". [-Bocs' : és majd jó helyre rakjad legközelebb az X- eket...- ] JSZ!-t

@X 2007.12.22. 06:00:29

@m ! Nem értem én ezt az "örökös értetlenségedet" ! :-) :-) Milyen rejtélyekről beszélsz ?- :-) :-) Na, legalább annak örülök, hogy a kép(foto) tetszett. ( -másnak is -) - tán' nem véletlen, hogy az "írástudás" előtt (?) telepingálta a falakat az (elő)(ős)ember.
Jókat mindenkinek! - de hát...06.00.óra ( =kis plázába mennék = a "vitakörbe"! ) ...
(Hátha az éjjel valami olcsóbb lett ?...)

janko 2007.12.22. 19:35:12

Üdvözlettel, minden kommentezőnek. Köszönöm,hogy felfigyeltél írásomra. De nem értheted mit jelent a társadalomból való kitaszitottság, csak azért, mert JOGAIMAT kerestem. A jog egy olyan, csak az élhet vele aki valamely módon Hatalmat gyakorol.Vagy összeköttetésekkel rendelkezik! Ilyenek az ÉN elnyomóim. Netalán milliomos és megveheti a jogot! Az elöző társadalomban nem tudtam volna elképzelni azt, ami most történik velem! Nem tudom elhiszed-e? Egy B Í R Ó aki gúnyt űz az Ü G Y F É L B Ő L, befolyásolás hatására! Ugye ez magas egy demokratikus Köztársaságban. DE sajnos IGAZ.
ÉN is K Í V Á N O M, hogy mindannyian békességben
élhessünk! KARÁCSONY a S Z E R E T E T ünnepe legyen. És É L H E T Ő újévet. A GYÜLÖLETET kitörölném a szótárból. Kedves @X Tudom, hogy a MARSHALBot az én tarisznyámban is benne volt, de tudod ebben a világban minden eltűnik. Gorilák tartására pedig nemfutja!

@X 2007.12.23. 07:09:47

Tényközlés (és nem dicsekvés) volt és van "közeli hozzátartozóim" között bíró/ügyvéd és több "jogi végzettségű" ember. ( Anno és jelenleg is.)
Nem is tudom, miért gondolom azt, hogy a "kivétel erősíti a szabályt ?" - (Szerintem az általad írtak minden társadalmi "berendezkedésben" (?) előfordul(hat)nak. Sejtem (?) - ez nem "vígasz" számodra.
Ill. (jutott még eszembe) a Gauss-féle "görbe" ! (?) - állítólag azon valamennyien -valahol - elhelyezkedünk.
Bocs' a "pontosításért" ! (állítólag) semmi nem tűnik el ! - csak átalakul. (?) - vagy valami ilyesmi.
[ Próbálkozz meg vele ! - (remélem érted) - fog az menni! ] - Jókat neked !
süti beállítások módosítása