Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

..... Megjöttek a harangok! (szombaton) .... meg minden ...

2007.04.08. 05:05 @X

2007.április 08. (vasárnap) Húsvét [1.] : ....... ( ami azt illeti , elég sok mindenről "megfeledkeztem" ! - leginkább arról , hogy a sok egyéb mellett a húsvét = a szeretet ünnepe is ! (...) - na, de elfelejtettem a " harangok storyt" is ! - megint várhatok egy évet ?- megtudni , hogy szombaton a tv-ben vagy a rádióban harangoztak-e ? Hagyján! Mert épp' olvastam egy újságban - 1902-es (!) pécsi eseményekről! Jó kérdés, írója miért ezt az évet választotta ? (105 évvel ezelőtt ) - állítólag "elődeink" (1902-ben) a tompa kelep (!) hangjával pótolták a harangszót! Én úgy tudtam (...) húsvétkor kereplőt használtak! -és ne má', hogy megint írjak a klopacska- ról! ( >>> lásd valamelyik "Mecseki szénbányászt története" c. alatt.)...... Így aztán most nem tudom (még) mi lehetett az a "kelep" ! ..... mellesleg (első?) kedvenc gyermekkori könyvem volt : ( vajon te emlékszel a tiedre ???) - Z.Tábori Piroska : Dugó Dani viszontagságai (D.Róna Emy képeivel) Dante könyvkiadó (Copyright:1930 by Dante) - megjegyzem : 1997-ben (10 éve) a 68.Ünnepi Könyvhéten "Oklevél jutalmat" nyert a "Dugó Dani a Városligetben" c. könyv , mert újra kiadták ! - vajon a többi 5-6-7 -et is ? - szóval : az én könyvem "szereplői" Dugó Dani / Csupi (kutya) és Kelep ( a gólya) - ennyit most a kelepelés /kereplés / klopácsolás témáról.... ( ...szerintem , ahogy a "jó tanáraink" nevét (sem) -úgy a "jó könyvek" címét sem felejti az ember ?- vagy ki tudja ) - 1950-es évek elején , (pontosítani!- mert novemberi (Skorpió!!) születésem miatt "évvesztes" voltam !- ) az első tanárnőm Vladimír Andrea volt ! -( Pécsett, a Mecsek utcában lakott ! >  5. I.em. ) - stb. (-mert most nincs itt a nosztalgiázás ideje..) - v.ö. : a Petrezselyem utcai "óvodás kalandjaimmal".... (babzsák ! - és egyebek ) - talán majd kérem is "technikusomat" , az No.I.oszt. fényképemet rakja a blogba! (V. Andrea néni megérdemelné!!!) - Ja ! - meg én is.... [ ...kétségtelen , "jó tanárnő" lehetett !(?) Bár.... hogy miért is zárt be a (Kulich Gyula ...bocs') ...Papnövelde u-i iskola pincéjébe (?) -ill. térdepeltetett az olajos(!) padlón.... "momentán" már nem emlékszem. (magamat ismerve (?) - jogos lehetett ?- vagy nem...) - és a 363-as tollra ki emlékszik ??? - (+ tintatartó a pad közepén...) - stb. (retro) - ( - v.ö. mindezt pl. a Waldorf (?) -féle "iskolákkal".... stb.) -

Másról:  (elfelejtettem még) - "boldog-boldogtalant" figyelmeztetni  (iWiW-ben és egyéb helyeken) - hogy (fellőtték) elstartolt PM.19.25.-kor (DunaTv) - Simonyi Károly (!) - ( az 5."űrturista" ) - "magyarságát" vagy tartja vagy nem (?) - így aztán írhattam volna Mr.Charles Simonyi - stb. ( Nem szokásom "bulvárlapot venni" - de hozzám került egy április 07-i (szombat) Blikk - abban olvastam ezt-azt - a többit meg (inkább) a Népszabadságban.( Nem vagyok előfizetője ! - és majd egyszer tán' ezt a storyt is megírom , hogy miért nem! - ... ) - Na, igen! - ha egy kicsit "megvakargatjuk" bárki "múltját" - sok "érdekességet találhatunk!". (...) - ( antiszemitizmusról se' egy szót sem...) -  szóval : jó sok "híresség eredendően" magyar ! - vagy akarja tagadni/ nem beszélni róla -  - meg a fordítottja - és össze-vissza. ( Remélem "hálás comment/hozzászóló íróm [SZB38] - majd ezt sem érti....(?) Ha-ha -ha ( vicc akart ez itt lenni...) - továbbra is javaslom :  aki (még) nem kezdte volna el összeállítani a "Családfáját" - hát, még nem késő belekezdeni!!! ( - megint nincs idő (?) nosztalgiázni (?) - micsoda nagy "ledöbbenést" okozott/okoztam , amikor a (volt) "személyzetissel közöltem" : Ne ba**ogass (on)! - mert "szegről - végről" rokonok vagyunk ! - stb.  Mivel "életemben" csak egy munkahelyen "dolgoztam" .... ( azaz voltam állományban ?....épp' 30 évet..) - persze, hogy ez is egy "Villanygyári capricció"  >>> itt és most bocsánat Bohumil Hrabal-tól (kedvenc írom ő is.... meg de sokan! ) - ill. tán' a capriccio "kifejezés" nem is a legjobb ?- hiszen (jelentése) : "csapongó, kötetlen formájú zenemű".... Bocs' ! - ) - "Zárszóként" :  Szeressétek a könyveket! " (Faludy Gy.) és " " Olvassatok sokat" "(= én...) - ..... vagy és tán' írjatok "blogot" / naplót - vagy bármi egyebet!  ( "Áldassék Édesanyám is !" - ki "napló" félét írt 2 gyermekének "első éveiről" ?- ..... ( én aztán (tán') pontosabban tudom (?) hol voltak "sztalinorgonák" (?) felállítva Pécsett (anno) -  mikor "bombázták" a pécsi Indóházat - ( tudod-e ki építette ?- emléktábla van a falon...) - és hát nem titok! - kedves "kommentíróm" is jól "megszívta" - amikor az az "orosz katona" "megkergette" - (értendő "áttételesen" - ...)  és ilyesmik.... Na, ennyit mára ! -  mert ezek a napok ( nem biztos, hogy a hosszas blogírásról , meg PC előtt ülésről "szólnak".... ) - ( sok egyéb mellett a "szeretet ünnepéről" is ?-  ) -

**************** Jókat nektek ! ******** kereszt nincs a közelünkben , de azért a "napfelkeltét" megnézhetem.... bár a "kis plázám" zárva van ma ! ( -készleteim még tartanak.... -) - 

************** Kösz' az üzeneteket - legyenek azok "bármilyenek is"..... kétségtelen : a húsvét (részben) a "termékenységgel is kapcsolatos".....  Na, ezt nektek! - (mára) **** ( Reggel meg F1 (autó)verseny ?.... ) - ************************************

Utószó : a "sárga" söröskupakot nem eldobni! 5 db. beküldendő..... 

http://kigyosihirado.freeweb.hu/hitelet/husvet/husvet.htm   << katt ide !   ( ma- vasárnap , a "női munkák" tilosak!!!! *******************************************************************

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6856063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZB38 2007.04.08. 10:48:45

1. A Petőfi rádióban szombaton délben kereplő szólt - ez tutti, véletlenül épp hallotam.
2. A Simonyi annyira/ban tartja a magyarságát, hogy a magyar űrkutatók kérésére, magával vitte a "Pille" nevű mérőeszközt, amivel először és /tán utoljára ? - ez nem biztos !/ a Farkas Bertalan végzett méréseket. Most a Simonyi fog ezzel dolgozni, míg fent van. /Szintén rádió-hír/

SZB38 2007.04.08. 11:15:23

3. Kimaradt: szombathoz is írtam kommentet.....

SZB38 2007.04.08. 20:01:20

Pontosabb részletek:
"Az áprilisban űrutazásra induló Charles Simonyi azért látogatott a KFKI-ba, mert az Űrkutatási Tudományos Tanács kezdeményezésére a Magyar Űrkutatási Iroda sikeres tárgyalásokat folytatott az Orosz Űrügynökséggel, illetve az űr-turistautakat szervező Space Adventures képviselőjével arról, hogy Simonyi űrrepülése során az ISS fedélzetén működő, magyar gyártmányú Pille dózismérővel végrehajtson egy rövid mérési programot. (Simonyi örömmel vállalta a magyar tudományos kísérletek elvégzését.)"

@X 2007.04.09. 05:06:32

(1.) >>> Nagyszerű és kösz' ! - már ami a kereplésre vonatkozik ! Nem "dicsekvés" ( tényközlés) a többi dolgot magam is tudtam, vagy ennél még jóval többet is ?) - [-fontosabb munkája lesz a japán számítógépeken(?) megjavítani (?) valamit és egyebek.-] - Az én "témámnak" a "burkolt üzenete" volt : pl. "miért vannak évtizedek óta "elhallgatva" azok a "magyarok", akik valamilyen módon "leléptek" anno. (- mert még a lexikonokból is "kihagyták" őket"..) - vagy mi van azokkal a "nagy magyarokkal"- akik meg " múltjukról hallgatnának" legszívesebben, ( neveket nem írok ide... 7-8-at tudnék kapásból.... Nobel-díjas (régebbi) író - német és francia "politikus" -és még jó sokan. ( - "szülőfalujuk" lakossága meg bennük látná a "Megváltót" - és ehhez hasonlókra gondoltam.)- Na, de nem kell mindent elhinni ,- így aztán ezt sem ! ( van a fehér / a fekete - és annak további "színárnyalatai"...)

@X 2007.04.09. 05:19:42

(2.) Kifelejtettem (-bár bizonyára tudod-) magyar zászlókat(?)is vitt magával , mely(ek)et (majd) valamilyen magyar múzeum(ok) kap(nak) meg ?- és (állítólag) van valamilyen blogja ?- ( próbáltam feljegyezni , nem biztos,hogy sikerült) - valami " charlesinspace.com " ?-
...és vajon hallottál -e arról , hogy ki volt az édesapja , meghalt 2001-ben - iskola van elnevezve róla + szobor a faluban - stb.) - ..... mert én ezekről nem akartam írni ,- .... ( és pl. várom (?) - majd kis idő múlva - "kikészítik-e" úgy, mint F.Bercit ?- és egyebek.) - Na, jókat neked ! :-) :-) - ( - a "polihisztorok kora" lejárt....)

@X 2007.04.09. 05:21:10

(3.)>>>> írtam (valahová) "hátrább" is "válasz-félét" - vagy visszapingeltem ??? - :-) :-)
Brekusz
süti beállítások módosítása