Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

CIR(K)USZ ...

2008.02.01. 05:05 @X

(péntek) : [- ha már a "Biblia éve" van.-]

V

 

V

 

V

V

V

V

V

V

V

[ ... (retro) = amikor - jó régen - kaptuk a hírt, hogy családunkban a "trónörökös" megszületett, [1976.04. hajnalban ] - "felcsaptunk" egy Bibliát, csukott szemmel "ráböktünk" benne egy helyre és állítólag ami ott (volt) olvasható, abból kikövetkeztethető (?) a "sorsa". Elképzelhető ?- Babona-e, vagy valamilyen "népszokás" ?- azóta sem tudom. (Jóslat /jövendölés ? ) - Ez jutott ma reggel az eszembe. (...) ] Várva a PC beindulására, "felcsaptam" a Bibliát és "ráböktem" ! Hát, tessék :

" ... hogy megnyissa előtte az ajtókat, / és ne maradjon egyetlen kapu se zárva: / (2.) Előtted megyek, / és megalázom a magasságokat; / összetöröm az érckapukat, és a vaszárakat leütöm. " (3.) Neked adom az elrejtett kincseket, / és a rejtekhelyek gazdagságát, hogy megtudd : Én vagyok az Úr, / Izrael Istene, aki neveden szólítalak." [ Izajás jövendölése, könyvének első része [45.] Jövendölés Cirusz érdekében 1.2.3. ] - ( Fogalmam nincs, hogy a Cirusz szót (nevet) én miért olvastam cirkusznak ? - ( na, jellemző...) - ( Google : ki volt Cirusz ?) - illetve a "jövőt tekintve" a "cirkusz" a legjobb jóslat ? ( jövendölés ) - ...  Írtam (tegnap) "igen közeli rokonokat" vártam.... (épp' tv.híradókat néztem ) - jött a hír : ne várjam őket, ( késő este érkeznek) - a ma reggeli (vasutas) sztrájk miatt hoznak még egy "vendéget". ( 3 fő) - OK! -  gyorsan elmondtam , hogy az "elrejtett kincseket" a hűtőszekrényben találják... ( bableves / káposztás tészta + sör -) - gondoltam az egyebeket tán' maguktól is megtalálják, (pogácsa) -  majd a "győztesek nyugalmával" a ciha alá bújtam. ( Dícséretes ! - hogy megérkezésüket nem hallottam. ) - [ - reggel (ma) nézem a "nyomokat" ... látom, ( alig kell mosogatni ?) - mert úgy "kiettek" mindent az edényekből. OK ! + egészségükre !- ( Jut még eszembe, - farsang van,- és akkor miért is ne "álljon a bál !" - ) - értsd ezt a (vasutas) sztrájkra. Mellesleg lesz**om ! - ( ill. - azért - elgondolkodtam azon, hogy .... (lényegtelen) -  magánügy.  -  (...) - [ - vettem részt (anno) 1-2 alkalommal magam is "sztrájkban", de azért (mintha) az nem lett volna ekkora "kihatással" az egész országra! - stb. - ] Vagy pl. (írja az újság, mutatja a tv.) T.T.asszony... =  " Elegem lett ebből !" (...) -  http://bama.hu/index.php?apps=cikk&cikk=118210       ( Mit ne mondjak ! - nekem is ! ... (csak nálam ez kb. 10 éve tart !-  ha nem több... és az "Élet már csak ilyen, Babocsai néni...")  [ pontosítani ! -  ill. ki volt "Snejder (Snájder) Fáni" ?- hallom Szeva bácsi egyik útlevele (?) erre a névre lett kiállítva ?-  és írhattam volna (még) a  ....  " ...volt egy török Mehemed ! " - ... (?) - bár abban nincs említve "Karcsika"...  Na, ennyit !  ( ...."Darabokra törted a szíveeeeem "... (Demljén ... ) -  meg a PC-t ? ) -  Értendő : remélem (ma) sikerült olyan szavakat írnom (?) - amikkel "jó helyre" kerülök a Googleban ?-

...(ismétlés) hogy ma (péntek) 09.45.óra háziorvos majd azután könyvtár ! ( Bár nagy valószínűséggel az utóbbiban nem lesz lehetőségem annyi időt tölteni, amennyit szeretnék. Kimaradt : ( tegnap írtam Tatár Rózsa könyvéről- amit már kölcsön is adtam ) - első mozdulatom / cselekedetem volt : a kinyitott könyvet "megszagolni" ! - ( - meg nem mondanám most, hogy pontosan milyen "illata" volt,- várnám @SZB38 vélekedését erről - és tán' addigra nekem is eszembe fog jutni .) - 

......... ( péntek) ne feledjétek... ( a szokásos dolgokat !) :  >>> http://nol.hu/cikk/479701   - persze, elolvashattok benne mást is....  ( megint az a kib***ott PEK 2010 ügy ) - ne feledjem ezt sem .... http://bama.hu/index.php?apps=cikk&cikk=118461    - bár azt kerestem (volna) : "Az egyház újra kéri a belvárosi sulit"...   ( Részemről No comment ! ) - Kimaradt : (olvasom valahol...) a Pécs Lexikonhoz csak júliusig (?) várják a lakosság javaslatait. ( Nem mintha éreznék hozzá "belső késztetést"...) - és majd nézzed meg -  www.szoborlap.hu    (?) -  illetve a békát is !   http://vadaspark.borsodweb.hu    ( - mennyivel "nyugisabb" témák....)  -  Pusz' .... aranyoskáim !     

 ****************** ( kívánva a legjobbakat! ) ...  JSZ !-t *******************

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr78310140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2008.02.01. 05:36:23

Jövünk felfelé ! (II.hely! ) Baranya szobrai : 48
(Csongrád 78 / Tolna 42 ) - Na, csak így tovább!
www.szoborlap.hu/lista.php?kkat=1&kkoz=15&krend=ido ( Bocs' de a "kosárlabdáző nő" nevét is beküldhetted volna. (PVSK "mitikus" (?) "alakja"..)

@X 2008.02.01. 06:03:21

Kimaradt ( siettem) a tragikus körülmények között meghalt Horváth Judit szobra - amit 2004-ben (?) leplezett le T.L. polgármester. ( Google) - A szurkolóknak az a szobor sokkal több, mint egy "egyszerű" kosárlabdázónő szobra.

@m 2008.02.01. 07:42:31

Czírus:perzsa király.
Az idézet az Ótestamentumból való.
A Károli Gáspár féle fordításban/ízelítőül/a fenti idézet 2.szakasza:"Én menéndek előtted,és az
egyenetleneket megegyenesítem,az érczajtókat összetöröm,és leütöm a vaszárakat."
A 45.fejezet címe:"Czírus a Mindenható eszköze a
bálványozók megalázására és Izráel megszabadítására."
Eszembe jutott Dürrenmatt:Angyal szállt le Babilonban c.drámája.Nebukadnecár Babilónia királyának és Czírusnak "sok dolguk" volt egymással.
Szobrok.Nekem még mindíg van négy-öt "tudásom.Várom,hogy megjelenjen.Dankó Pistát még nem láttam.Pedig ugye ez felénk...!!!

SZB38 2008.02.01. 08:00:08

1.Alig van időm, csak gyorsan pár gondolat /majd este többet/ A beküldött szobrok száma a megjelenteknél sokkal több, legalább még 15 várakozik arra, hogy felkerüljön az oldalra, s tervbe van véve a hét végére még vagy 10...
2.A könyv illatából /sajnos/ nekem más nem maradt már csak cigifüst-szag. :-(
3.Kár, hogy a kosárlabdázó lány szobrán nincs egy pici emléktábla, mert a sztorit, amit leírtál én pl. nem tudtam - nem vagyok sportrajongó és újságolvasó.Bár itt megjegyezhetnám, hogy a lefotózott szobrok 99 %-án semmiféle tábla nem jelzi sem az alkotót, sem elkészülte idejét - modernebb szobroknál pedig a "téma megnevezését"

@X 2008.02.01. 17:55:05

Na, csak annyit.... (ma) háziorvos - könyvtár - ebéd -és MOHÁCS ! ( bár a fő attrakció csak holnap lesz ) - tán" előbb-utóbb fotók is lesznek erről. Hagyján! Holnap (vasárnap) : régiségvásár ! (Pécs) - na... megyek és lefekszem... (mert alig mozgok...) -és hol van még vasárnap este ?.... És akkor a következő napok "jelességéről" szót sem ! - (Kis Boldogasszony ?- húshagyó kedd - hamvazó szeda - és ami ezzel jár. ) Derűs estét! ( aki képes virrasztani...) ( meg még balázsolás...) -
***********************************************

@X 2008.02.01. 17:59:37

(Az általam használt Biblia : Szent István Társulat, az Apostoli Szentszék Könyvkiadója - Budapest, 1976. (Kb. 16 x 24 cm. / 1456 oldal - 300 Ft (volt...)- ( bár az általam említett (családi történet) - nem ezzel a bibliával történt. (az egy másik volt) - [ jut eszembe : van angol nyelvű is ... ] ( Ellenőriztem - sajnos - Tatár Rózsa könyv nincs a könyvtárban.)
*************************************************

@m 2008.02.01. 19:13:51

Nálunk -holnap - még "csak" szombat lesz!Persze ez "csak "az Alföld.Hegyvidéken minden más!!!:):):):)

@X 2008.02.02. 05:17:54

Bizony - bizony... Így van ez ! .... ( "hegyről" minden jobban ( messzebbre) látszik.) Főleg ilyesmik... >> nol.hu/cikk/479850/ vagy részletesebben : bama.hu/index.php?apps=cikk&cikk=118691 - és még "nagy íróink" is "morognak"....
süti beállítások módosítása