Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

" ERŐ / HŰSÉG / REMÉNY" = " PIROS / FEHÉR / ZÖLD "

2007.03.02. 05:11 @X

2007.[4705.] (Olvanos /Böjtmás) március 02. (péntek) : 

........ Jó szerencsét ! - nektek ! Gondolom észreveszitek majd a mai újabb képeket. (?) Reménykedem , hogy a "kissé lehangoló" (?) látvány nem szegi senki kedvét ! - ( - nem ma kezdődött ez! - volt idő rá, hozzászokni. (?) - Ma a hét (9.hét) utolsó munkanapja ?- (- annak aki dolgozik -) - a nyugdíjasok meg majd csak ellesznek valahogy ! (?) - A tegnapi naphoz (csütörtök) írtam pár programajánlatot,- aki nem olvasta volna , vagy elfelejtette, hát "lapozzon vissza". Egy még régebbi részben pedig említésra került a Tv.torony (kilátó) környékén található/látható sok érdekesség is ! - ( -bár ott úgy tudom , nincsenek békák... ) - szóval : a Mecseken sétálni sem egy rossz időtöltés ( családostól!) - .....

[16.] X  A MECSEKI SZÉNBÁNYÁSZAT TÖRTÉNETE X 

(ismétlésnek tűnhet , de leírom , talán elegendőek az újabb képek ?- Pécsbányatelep 2007.) - ígérhetem , a "sorozat" folytatódni fog ! )  Gondolom (?) nálam sokkal jobban tudjátok , ha a Goggle-be beírjátok , hogy  banyaszhimnusz , akkor többféle előadásban is hallhatjátok! (  pl. az " Indulók /katonadalok /himnuszok " - ra kattintva , meglepően sok dallal/nótával/himnusszal "találkozhattok". ( Jó éneklést ! ...)

"Jeles napok" és/vagy egyéb "érdekességek" : 

[1.]1817.március 02-án született nagyszalontán a XIX.szd. magyar költészetének központi alakja, a magyar nyelv máig utolérhetetlen mestere : Arany János   ( ... nagy sikert ért el a Toldival (1847 ! ) - ez csúcspont az életében , meghozta barátságát Petőfi Sándorral ,- stb.) Arany János 65 évet élt, nagy tervei, a hun trilógia további részei és a Toldi középső része töredékben maradtak.)  [ Jut itt és most eszembe , hogy a "Pató Pál úr" c. vers is 1847-ben íródott...] -  .... hogy ne mindig "irodalomról" essék szó : pl. 1897. (e napon) született Szamuely László (a kommunista mozgalom mártírja ) - és/vagy 1912. Jánossy Lajos fizikus születésnapja. (Mellesleg 1912-ben 03.01. - 04.09. között volt egymillió angol bányász sztrájkja is.) - 

[2.] ..... Kissé sajnálom , hogy tegnap (03.02.-csütörtök) elfelejtettem említeni : Berényi Béla nevét ,- (1907-1997 ) 100 éve született! - akinek nevéhez kb.2500 találmány és technikai vívmány fűződik. ( biztonsági kormánymű (!) / autók törési tesztje / gyűrődési zóna / stb.) Bizony, bizony ! 1994-ben "bekerült" a detroiti Autóipar Halhatalanjainak Csarnokába. [- talán 2 dolog miatt írom ezt ?- mert sok szó esik napjainkban a súlyadó helyetti telejesítményadó-ról ?- ill. épp' olvastam , hogy egy "híres szinésznőnk" (?) O.Sz. kézlenyomata is szerepel (már) a Magyar Csillagok Falán .... [ - na, ez a "szövegem" itt kissé demagógnak érződik ?- hát....lehet. ] - 

[3.] ..... a magyar zászló színeinek jelentését (-aki nem tudta-) remélem megnézte. (?) - "rémálmom" = hogy talán én sem tudnám megszerezni a magyar állampolgárságot ? - (...) - bár létezik/van hozzá "segédanyag" (tankönyv?) - amiből azért tán' felkészülnék.... és akkor sikerülne. (?) - ( - v.ö. : "Semjén testvér riogatásával" - a több millió bevándorlóról...) - No comment !    ( + remélem a "Ratkó-korszak"-ban született gyerekek gyermekeinek "történetéről" is olvastatok ? v.ö. : most kezdenek születni az "unokáink" ?- stb. - bár én nem vagyok "Ratkó-korszakbeli"...) - stb.  

**************** folyt.köv. (?) ******************* (?) *******    

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5241763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2007.03.02. 15:44:45

[1.] Ma sincs egyetlen comment (hozzászólás) sem. Hát.... OK!
Akkor írok egyet magamnak !
Ajánlom mindenkinek (elolvasásra) - aztán meg továbbküldésre a sok-sok ismerősnek :

index.hu/tech/net/taho070302/

Na ?- vélemény ?
[1.] Bányászbéka

tistedur 2007.03.02. 15:46:19

béka!
nálad egyáltalán nem látszik a net hatása :)

SZB38 2007.03.02. 16:18:29

Az index.hu-s cikknek igaza van, hasonló tapasztlatokat tudnék írni magam, ill. magamról is. Igen, a névtelenségbe burkolózás bátrabbá teszi az embert - még akkor is, ha állítólag mindent tudnak rólunk, netezőkről....

Engem valahogy nem is az zavar, hogy "mindenféle" olvasható, hanem az, hogy gyakran teljesen indokolatlanul, mérhetetlenül mocskos nyelvezetet használnak. /Hadd ne idézzem kedvenc kötőszavukat..../

Ezt épp úgy nem értem, mint ahogy azt se, miféle "kielégülést" okozhat egyes embereknek az, ha a sörösüvegeket, miután kiürült, a földhöz csapkodják.

Fotós túráim során olyan mértékű elhanyagoltságot, lepusztultságot, nemtörődömséget, szegénységet, közönyt, igénytelenséget láttam, hogy most egy darabig max. virágokat fogok fényképezni.
Torkig vagyok a mindenféle mocsokkal, ami körülvesz.....

SZB38 2007.03.02. 16:23:54

Na, ez ám a pofára-esés....
Majd később megmagyarázom....
Szóval lehet, hogy mától SZB38 helyett "erdos" fog szerepelni ? /Hacsak rá nem jövök, hogy mit kell csinálni ennek a megváltoztatásához..../

SZB38 2007.03.02. 20:40:51

Győzelem!!!!!!!! naszóvalazahelyzet, hogy nekem is van ám blogom :-) És ez a lökött gép az oda beírt nicknevet ide is áthozta. A fene gondolta volna !!! Na de ki tudtam javítani...Szóval maradok /és inkább leszek ott is/ SZB38. szívélyes üdvözlettel.....
Ha meg kicsit előbbre leszek blogilag, majd értesítelek Benneteket, hol olashattok....

SZB38 2007.03.02. 22:06:14

Na kérem szépen:

minekorultelma.blog.hu
Ha esetleg nem lenne mit csinálnotok a gép előtt ülve.... :-)....írjatok !

@X 2007.03.03. 06:56:23

[2.] Válasz - féle "TISTEDUR"-nak ! Köszöntelek! Hazudnék,(- vagy hazudnák ?) ....ha azt írnám , hogy nem érdekel(ne) ,hogy ki vagy ?- ( Próbáltam is a Googlet-t ( de épp bedöglött tegnap ?- = vagy karbantartást írt ki nekem a PC ) - így csak azt tudom , 13.100 db. (!) találat van! - arra, hogy TISTEDUR - nekem , meg sem kedvem/sem időm azokat "böngészni".
2.) Mivel "örök kételkedő" vagyok ! (?) - rövid üzenetedet nem értem! ( - mert most "dicsérsz" vagy "kritizálsz" ? :-) Bár, nekem lényegtelen! Bocs' - én hozzászoktam mindkettőhöz. (már)
3.) Remélem , a későbbiekben majd írsz olyasmit is (?) - ami mindenki "okulására" (= ismereteink/ tudásunk bővítésére - ) (is) szolgál! Úgy legyen ! ( - várom -)
4.)( Heller Ágnes (filozófus ?) mondta valamikor : " Ne azt nézzük ki mondta ! - azt nézzük, hogy mit mond(ott)! - remélem, ezt sem vetted "kritikának" ?-
További jókat neked!
JSZ!-t
Bányászbéka
(2007.március 03. - szombat )

@X 2007.03.03. 07:09:31

[3.] Válasz-féle "SZB38"-nak !
"Kedvesem" !(...) Magával a helyzet(em) sokkal nehezebb ! - mintha épp' Ön írta volna (anno) , hogy : ".... a kevesebb nem több lenne ? " - vagy valami ilyesmit. :-) :-) Na, sebaj! - ( van hely önnek is itt a "FALKÁ-ban".... ( bár szerintem ez sem érthető?) - ( egy tv.műsor-ra "célozgattam"....No comment ! ) -( Ez itt nem a kritika és nem a reklám helye!)
2.) Attól , hogy maga milyen szavakat használ .... ( a későbbiekben láttam , van "bizonyos mennyiségű" szókincse...) - attól még nem a gólya hozza a gyereket! ( - ha, így beszél a "nép" (?) - ahogy (?) - akkor ez van! Ezt kell tudomásul venni! ( Hallottam már magát is, amikor pl. beütötte könyökét, vagy valami bosszúságra okot adó helyzetbe került...) -
3.) .... az alkoholtól való "tartózkodása" is közismert ?- így aztán higgye el! - bizonyos szintű "kielégülést" okoz(hat) a sörösüveg földhöz csapása! (Kétségtelen : betétdíjas ! ) - és én még ennél "extrább" "kielégülésekről" is tudok! ) - .... remélve, hogy nem "kezd el kombinálni" most - folytatás >>> legközelebb !
(2007.03.03. - szombat )

@X 2007.03.03. 07:18:52

[4.] "Válasz -féle".... azt sem tudom , már kinek! ( örülök! - hogy rájöttél , hogy lehet kitörölni (X) bizonyos dolgokat! (Magam is épp' tegnap jöttem rá erre = autodidakta módon ) Mert igaz , volt, hogy "éjjel" / hajnalban (?) felkeltem /felébredtem arra ,hogy ezt- azt inkább kitörölnék. ( ma már ezt is tudom ) stb. Bár van a mondás : (kb.) "Aki éjjel legény , az legyen nappal is az ! " - meg az a SAULUS /PAULUS történet. (is) -
2.) Kívánok én a blogodhoz sok örömet! ( - ne tűnjék "károgásnak" : csak nehogy az legyen , mint az iWiw-el.... Van a blogíráson kívül más "módszer" is - ( az "önközlésre" ) - de nem szeretnék "kioktató" lenni.
Nem én találtam ki ! : "Mindenkinek van egyetlen jó története" ! - általában a saját élete...) - csak ne feledjük! - egyáltalán (sőt!) nem biztos, hogy az mást is érdekelne. ( v.ö. = könyvkiadás"- stb.) -
Kívánok (valóban) "jókat" !
(2007.03.03. - szombat )

@X 2007.03.03. 07:23:03

[5.]..... mintha "fáradni kezdenék" .... (?) - Újabb vélekedéseimet meg majd talán sokkal előbbre írom ?-) - Aki válaszolni akarna , írjon "előrébb" ! -Kösz' !
JSZ!-t
(2007.03.03. - szombat ) 07.23. AM.

@X 2007.03.03. 07:25:32

[6.]... írtam valahol (?) a sok / hosszú ideig tartó PC előtt ülés pedig (többek között) "székrekedést" / szorulást is okoz(hat) !
(2007.03.03.)
süti beállítások módosítása