Szent Borbála

Szólj hozzá!

Köszöntelek benneteket! JSZ!-t [- ami azt illeti , nagyon rám fért már ! - ] Itt megpróbálom megírni , hogyan tudtok kommenteket (hozzászólásokat)írni! A bejegyzések végén (az alján) látható - kék színnel - Szólj hozzá! felírat. Erre kell egyet kattintanod! Akkor megjelenik egy - halványzöld színű - "táblázat". Azt kell kitölteni a következő módon : Név : ide írhatsz "jeligét" (becenevet) - amit akarsz - E-mail cím : ide írjad be az igazi e-mail címedet ! - ( az nem fog megjelenni!) Ha nem akarod az e-mail címedet beírni , akkor írjad be : m@m.hu Web/URL : ide nem kell írnod semmit sem Komment : ide beleírhatod a hozzászólásodat - (amit már nagyon várok !!!) Komment küldése : arra egyszer kell rákattintani ! Kívánom , hogy mindenkinek könnyen sikerüljön az első ( és majd a többi sok ) komment (hozzászólás) megírása ! Üdv' mindenkinek : banyaszbeka.blog.hu

".... EZ A NAP IS JÓL KEZDŐDIK ! "......

2007.02.26. 05:20 @X

2007.[4705.] február 26. (hétfő) :  

......... ( nyavalygásaimat fel sem sorolom ) .... mert (ugye) Pécsett kb. +3 C és esik az eső. hagyján. ( Testi és lelki "problémák" ! ) Testi = pár orvost kell(ene) ezen a héten felkeresnem ! -és elsősorban nem az a ki****ott 300 Ft foglalkoztat.  Továbbá : látom , helytelenül (rosszul) írtam Faitig Imre nevét ! (mentségemül: "más anyagából " dolgoztam!) - holott volt Faitig János  nevű munkatársam! (Villanygyárban ! ) - Hát, bocsánat  / elnézést (mindenkitől) - ha majd rájövök , hogy hogyan ,-akkor javítom! Más : (végül) elfelejtettem a "jelszavamat" ! - és elég nehezen tudtam belekezdeni (ma) a blogírásba. Na, ennyi tán' elég is lesz.  Újabb "izgalom" ! = próbálok "Publikálni" ! - ( vagy előbb Ment & bezár  ?- jó kérdés. .... [ Megoldva ! Milyen okos /ügyes és "gépész" vagyok! (vagy csak voltam ? ...)

[12.] X A MECSEKI SZÉNBÁNYÁSZAT TÖRTÉNETE  X  

           (1937.február 26-a csütörtöki nap lehetett.) - ..... " a fegyverhasználat következtében maghalt három munkás temetése február 26-án Somogy , Vasas illetve Hosszúhetény községekben minden rendzavarás nélkül megtörtént. A temetések ugyanazon órákban lettek megtartva, és azokon Somogyban mintegy 700, Vasason és Hosszúhetényben 250 - 250 főnyi közönség vett részt. " 

" ... egész Európa visszhangzott a felháborodástól! A tragikus esemény további harcra késztette a pécsi szénmedence bányászait.   Ahol eldördültek a csendőrpuskák, ma három, összeölelkező obeliszk áll. A márványlapon három név : Hegedüs Mihály , Faitig Imre ,Keller János . Bányásznapon - minden évben - elzarándokolnak ide a mecseki medence bányamunkásai. " 

" ..... (ma) amikor a bányabezárások miatt a bányászkodás gyakorlatilag megszűnt, a terület fiataljainak kötelessége az elődök iránti tiszteletadás. A Csertetői Emléktúra megrendezésével szeretnénk hozzájárulni, hogy a ma ifjúsága is megismerje a terület történelmi, gazdasági eseményeit. " 

" A mecseki bányászkodás múltjára büszkén tekinthetünk vissza , feladatát teljesítette ."   

(Megjegyzés : az (általam) idézettek - a Bányász Kultúrális Szövetség munkatársa által  - a kb. 2000 - vagy 2001-ben megtartott emléktúrához készített "anyag" másolata. Talán még annyit : 3 alkalommal (?) sikerült "újkori" emléktúrát szervezni és tartani ,- a folytatása elmaradt - melynek oka (nem titok)- de ne legyen ennek megírása az én feladatom. ) 

(Írtam valahol (?) - 1967 - 1989 között 23 (?)  Emléktúrára került sor. (?) A Mecseki Szénbányák KISZ Bizottsága szervezésében.  Talán nem dicsekvés (?) - de mint versenyző (későbbiekben mint szervező)- sokatokkal együtt (!) résztvettem - résztvettünk ezeken. Bizonyára az "emlékkorsók"  több helyen is  ott "porosodnak" valahol (?) - vagy vannak éppenséggel "jól látható" helyen ?- ) - a sok "gyűrött és megsárgult" fotóról pedig szót sem.  

- Remélem tudja mindenki ?- ha a képekre "klikkeltek" - akkor kinagyítva - olvashatók lesznek az emléktáblák feliratai is.  Az újabb képek megjelenéséig pedig mindenkitől türelmet kérek ! Mert nem csak "netezésből" áll a világ ! - 

Egyéb "érdekeségek" és "jeles napok" :  ( - bár mindenkinek ott a net! meg az oly' sokszor emlegetett web-oldalak ?- )  Na, azért legalább  ezt =  1917.február 26. Sztauder József irodalomtörténész ezen a napon született ! -  Tudatlanság (?) vagy "szégyenem" (?) - = tegnap (február 25. -vasárnap) - 1837.február 25. Kiadják az első szabadalmat a villanymotorra ! - ( No comment ! - mentek volna inkább aznap moziba ! (?) - vagy csináltak volna helyette mást! (v.ö. : csak-csak volt valamennyi "közöm" a "villanymotorokhoz". (is) - melyről talán majd más helyen írok. (vagy nem) -

A  "Nagy utazás " :   (egoizmus ?) - írtam , csütörtöktől (02./22.) - péntekig (02./23.) Szegeden voltam.  Ha érdekelne valakit (?) -  delizsánsz - szal ! [= bocs'= "személyszállításra is használt régi postakocsi, ill. ilyen járat. Francia eredetű szó , tkp. "gyorsaság" - "gyorskocsi" - elavult. ] -  szóval  autóbusszal voltam -  ( 55-ös úton ?) - és 2 kisebb megállással ( Mohács és Baja ) kb. 4 óra 20 perc alatt értem Szegedre. (!) Szerencsémre a nyugd.utazási utalvánnyal - oda : 292 Ft. (90% kedvezménnyel ?) - vissza valamivel több ,- de arról majd máskor. (vissza : 364 Ft ) -

"Élményeim " :   [1.] >>> pl. Baja (odafelé) - 8 perc "állás" (!) - ami (idő) alatt  :  a.) > "Új folyadéknak helyet csinálni!"  (WC ! - 70 Ft ! ) - b.)> "Új üzemanyag felső betöltés!" ( kávé+vodka ) (...) c.)> A helyi újság megvásárlása ! - mindez nekem sikerült ! Kimaradt : vagy 2,5 szál cigaretta elfüstölése ! - majd a "pofáraesés" ! = kezdtem olvasgatni a "Petőfi Népe " (?) c. helyi lapot - 14 oldal és 91 Ft. (-nagyon hasonlít a pécsi DN-re !) - majd kiderült , hogy az  újság  6- 7- 8- 9-10 oldalak azonosak ! Bakker! - na, No comment !  - egyéb összehasonlításokról most szót sem. ( milyen rovatok /cikkek azonosak még  : pl. a keresztrejtvény vagy az a "Főzőcskére" buzdító "játék" - stb.) - és olvasom , Kecskeméten (?) adják ki ?- azaz, ezt olvassa mindenki  abban a "régióban" ?- (?) - stb. ( na, megint "tanultam " valamit...) - [2.]>>>...  hogy épp' mögöttem ült dr. A.B. "bácsi"  - volt "kultuszminiszter"  - és (számomra ) ismeretlen társa ,- kiknek beszélgetését akaratlanul is hallgatnom kellett ! -( -érdekes lehetne....) - főleg amikor valamit beszélgettek Lámpás-völgyről! - és sok egyéb másról is. ( majd ki is kellene derítenem - pontosan - ki volt Baranyai Aurél (?) - (gyógyszerész ?- és volt a Cavinton- t megelőzően - (más néven) is gyógyszer ?- stb.  Később más helyre ültünk - de azért Bajáig nekem eléggé "fárasztó volt" - testileg és " szellemileg" is! [ Delizsánszról jut eszembe : remélem ismeritek a fiakker szó eredetét is ?-  (...)  [3.] Szegedről (?) = hát.... (legalább oly' "koszosnak érződő " város mint Pécs ! - van amiben "jobb" (?) - van amiben "rosszabb" ! - (?) Ki - ki döntse el ,- ahogy akarja ! ) - "Nagy meleg" fogadott ! - kb. +16 C (?) - na, de a továbbiakról - majd máskor. (vagy nem ) - "Hazahajtattam" (gyalog) - mert egy buszjegy 200 Ft (?) - és rámfért egy kis séta. ( 2 megállónyi távolság - stb.) - majd "étel és italkészleteim feltöltése után" - portyára indultam a "belvárosba".! (Lévén : "Torkos csütörtök" -és egyebek.) - ( = Régi "nívós helyek"  felkeresése ! - v.ö. "Gödör étterem" ! -és pl. a "Virág cukrászda" - stb. ) - továbbá "tisztázandó" : ki is volt Kárász (?) - kiről/miért és hogy meg,  minek Kárász-utca az ők sétálóutcája ! ( mert olvastam , még a legtöbb szegedi sem tudja ! ) -  Úgy emlékszem (?) - a "Torkos csütörtökről" eléggé részletesen beszámolt a (pénteki - 02./23.) www.nol.hu  és a www.delmagyarorszag.hu  is ! ( akit érdekel - ám' olvassa ! )

(ha ide kattintasz - tán' neked is megjelenik! ) (vagy nem ! ) - Épp' olvasom (most) =  Zsigmond Vilmos nem kapott Oscar-díjat ! ( - Szegedhez van "kötődése"! -) -és hát, nem nyert a "Maestro" sem -  (gondolom a (kis) filmet vasárnap épp' elégszer láthattátok. ) (tv.) - 

Ki volt Baranyai Aurél ? 

Baranyai Aurél (1903 - 1983 ) gyógyszerész / gyógynövénykutató és helytörténész volt ! [ Itt követek meg mindenkit, akit illet / érint ez , - hogy én pontosan nem tudtam! Bár anno szüleimtől / rokonaimtól valamit hallottam ?- (de én akkor sem figyeltem) - és személyesen nem ismertem.] -  2003-ban (?) a pécsi önkormányzat (?) a Széchenyi-tér 2. sz.épület dél-nyugati oldalán (?) emléktáblát helyezett el. ( Azt sem láttam még - pótolandó!) A kérdés már csak az , valóban ő fedezte fel / találta fel/ki - a Cavinton nevű gyógyszer "elődjét" ?- és mit kutatott/keresett és talált a Lámpásvölygyben ?-  Na, igen ,- de a Goggle-ben van vagy 15,5 ezer tipp! - 

Ha pedig nem volt kedved megnézni a "Szólj hozzá"-ban ajánlottakat , akkor esetleg  "kattanj rá!" - hátha oda mennél nyaralni ?-

www.burger.si/SLOIndex.htm      <<<< klikk     

Természetesen pl. a Lámpásvölgyről is sok minden olvasható még = l.d. Google....

 

************************ folyt.köv (?) ******************************    

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://banyaszbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5140346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZB38 2007.02.26. 05:55:28

Olvasom egy régebbi kommentben, hogy tetszenek Neked a panoráma-képek. Akkor itt egy cím - csak hogy kedvencemet reklámozam itt is. A térképen kiválasztod a kis kamerával megjelölt helyet és máris láthatod a panoráma-képét.
www.burger.si/SLOIndex.htm

@X 2007.02.26. 06:04:03

[1.] Bányászbéka válasza SZB38 -nak !
..... Kösz',- de hát a "bőség zavara !" - (Illetve bár én erre (sem) emlékszem , hogy írtam volna ?- .... ha te mondod, bizonyára úgy van ! :-) :-) :-)
( - vagy azt írtam volna (?)- hogy "érdekelne" az olyan "légifelvétel" (?) ami alapján az EU (?) támogatást ad a "földterületekre" (?) - v.ö. = hogy hátha láthatnám rajta az épp' ott serénykedő (nem az idén lebarnult) "terménybegyűjtőket ?- :-) :-) :-) - ( vagy pár "politikusunk" - utóbbi időben vett "földjeit" - amit felajánlott (X) 50 évre ?- használatra - ... stb.) További JSZ !-t
(Az új fotókat meg kösz' - majd tán' eljutok odáig is ...) :-) JSZ !

@X 2007.02.27. 06:50:33

[2.]Bányászbéka újabb válasza SZB 38 -nak !
...... bizony (én) jól emlékeztem ! Mert már tegnap (hétfő) is megköszöntem a fotókat! Lásd : [1.] - na, de semmi baj!
..... "hibát" csak az követ el , - aki dolgozik!
( - és bizony , én megnéztem /kipróbáltam a www.burger.si/SLOIndex.htm - et is....
Na, JSZ !-t :-)
süti beállítások módosítása